۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۵۳۱۰۳
آیت الله سعیدی:

ملتی با 25 میلیون رأی دهنده در خط مقدم، شکست ناپذیر است

ملتی با 25 میلیون رأی دهنده در خط مقدم، شکست ناپذیر است
امام جمعه قم با اشاره به حماسه سازی مردم ایران در انتخابات 11 اسفند مردم شرکت کننده را در خط مقدم دفاع از جبهه سیاسی و ملی دانست و سایر افراد را در پشت جبهه تفسیر کرد و بیان داشت: عدم حضور درصد دیگر مردم، نشان از مخالفت با انقلاب و نظام نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلای قدس برگزار شد با ذکر روایتی اظهار داشت: به دل گرفتن کینه مؤمن مانع تقرب به خداوند است شایسته است در پایان ماه شعبان دل‌ها را از کینه‌ها خالی کنیم.

وی در ادامه روایت امام هشتم به اباصلت را قرائت کرد و با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان، گفت: ماه شعبان ماه تطهیر دل‌ها و ورود به ماه رمضان است از این رو لازم است از خداوند طلب مغرفت داشته باشیم و با دلی پاک وارد ماه مبارک رمضان بشویم.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات 11 اسفند، تصریح کرد: 22 بهمنی تاریخی و انتخاباتی حماسی، علی رغم هجمه‌های دشمن در این ایام اتفاق افتاد و باید قدردان این ملت صبور شکور باشیم؛ مردم ما با وجود دشمنی دشمنان و ندانم کاری دوستان گله مند شده اند اما این مردم در میدان انتخابات جهادگونه حاضر شدند. کلام رهبری برای مردم ما خط شکن بود و جهاد کردند که این جهاد از سال 42 با گذر بیش از 60 سال همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جهاد مردم ایران در مبارزه با طاغوت شروع شد، افزود: پس از پیروزی انقلاب این مردم در مقابل گروهک های داخلی و سپس در مقابل دشمن خارجی در دفاع مقدس جهاد کردند؛ سازندگی پس از جنگ نیز جهاد بود و سپس جهاد خودکفایی ایجاد شد و امروز نیز جهاد ادراکی و جهاد ترکیبی در مقابل دشمنان شکل گرفته است. مردمی که در انتخابات هفته گذشته شرکت کردند در خط مقدم دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و خود را در مقابل اهل بیت و خداوند مدیون می دانند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه ملتی که 25 میلیون رأی دهنده را در خط مقدم دفاع از داشته های سیاسی دارد شکست ناپذیر است، تصریح کرد: این رأی پشتوانه 45 سال مقاومت و پیشتوانه خوبی برای آینده کشور است؛ استان قم در میان استان های کشور رتبه اول را آورد که باید گفت درود به این مردم ولایتمدار.

وی با اشاره به افرادی که در رأی گیری شرکت نکردند، اظهار داشت: برخی از افراد در تحلیل عدم حضور مردم در پای صندوق رأی تفسیر می کنند که این ها مخالفان با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند اما تفسیر صحیح آن است که رأی دهندگان در خط اول جبهه دفاع هستند و پشت جبهه نیز کسان دیگر هستند زیرا سنگربانان خط اول هرگز دچار تردید نشده و تنگه احد را خالی نخواهند کرد. عدم حضور برخی از مردم در انتخابات به معنای مخالفت با نظام و انقلاب نیست بلکه این افراد به علت مشکلات داخلی و هجمه های دشمنان در تردید خود باقی ماندند و در انتخابات شرکت نکردند.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: جبهه گیری در مقابل ظلم مورد پسند عقل و شرع است و از این رو ما باید پرچم مبارزه با ظلم و استکبار را در دست نگه داریم و همچنین آن را گسترده تر کنیم. جوان های ما بدانند که سیره ما ایستادگی در برابر ظلم و استکبار جهانی است و این سیره تا ظهور حضرت ولیعصر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به درگذشت آیت الله امام کاشانی از مؤمنان خواست به روح وی صلواتی فرستاده و در ادامه افزود: این فقیه بزرگوار با تواضع و بی حاشیه به وظیفه خود پرداخت.

آیت الله سعیدی در پایان از مناسبت های هفته آینده نام برد و با اشاره به تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد از لزوم توجه بیشتر به ظرفیت مساجد سخن گفت.

ارسال نظرات