۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۷۳۸۹۲۴

تأکید امام جمعه قم بر برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلاقی

تأکید امام جمعه قم بر برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلاقی
آیت الله سعیدی فعالیت مفسدان اقتصادی را بر هم زدن زندگی و معیشت جامعه و گناه مفسدان اخلاقی را کم رنگ کردن اخلاق و غیرت دینی دانست و بر لزوم برخورد با مفاسد تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم ظهر امروز در نماز جمعه عاشورای 1402 که در حرم حضرت معصومه اقامه شد، با تاکید بر ضرورت مقابله قاطع و همزمان با مفسدان اقتصادی و اخلاقی، گفت: مفسدان اقتصادی مال مردم را می‌برند و زندگی و معیشت جامعه را در سختی قرار می‌دهند، اما مفسدان فرهنگی و اخلاقی غیرت دینی را کم رنگ می‌کنند و خانواده‌ها را متلاشی می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:‌ مقابله و مبارزه با مفسدان اقتصادی و کسانی که در پی زدودن غیرت دینی و اخلاق اسلامی در جامعه هستند، ضرورت دارد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف مهم قیام عاشورا ذکر کرد و ادامه داد: دشمنان بر مسأله بی عفتی و زودن غیرت دینی ملت ما شبانه روز کار می‌کند و فعالیت‌های خود را بر محور آن قرار داده اند و در این شرایط لازم است تا تمرکز ملت نیز بر تقویت باورهای دینی به خصوص امر عفاف و حجاب و بنیان خانواده باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه هم‌چنین با اشاره به برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در نقاط مختلف شهر، ادامه داد: درود بر این مردم حسینی و عاشورایی که در ظهر این روز بزرگ، اقامه نماز را بر هر کار دیگری مقدم داشتند.

وی با بیان اینکه دنیاخواهی عاقبت بدی در پی دارد و همه مفاسد اخلاقی و اقتصادی از آن سرچشمه گرفته است، تصریح کرد: امام حسین(ع) در بخشی از خطابه خود در روز عاشورا به صراحت بیان می کنند که همه گناهان و ظلم ها به سبب بی تقوایی و دنیاخواهی و بی خبری از آخرت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک طی چند روز گذشته، تاکید کرد: دست انتقام الهی به زودی گریبان آنها را خواهد گرفت و تازیانه عذاب الهی آنها را جهنم هدایت خواهد کرد.

آیت‌الله سعیدی ظلم بنی امیه را تبلیغات وسیع علیه علی بن ابی طالب (ع) و اهل بیت (ع) دانستند که آن ها را غیر مقید به دین معرفی کردند از جمله اینکه می گفتند علی نماز نمی‌خواند.

وی با اشاره به نقش تبلیغات در افراد بی خبر مطرح کرد: زمانی که حضرت علی (ع) در محراب به شهادت رسید برخی از جاهلان گفتند مگر علی نماز می‌خواند؟. یزید نیز در امتداد همان جریانات مسموم، تبلیغاتی را علیه امام حسین (ع) راه انداخت که امام حسین (ع) غیر مقید به دین و احکام دین است.

تولیت حرم حضرت معصومه نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) را دارای سه پیام دانست و تشریح کرد: اولین پیام آن بود که نماز ستون دین است و در هیچ حالتی ترک نمی‌شود. دوم، اساس درگیری جبهه باطل و جبهه حق به خاطر نماز است و اگر مردم نماز را آن‌گونه که باید به جا بیاورد هرگز گرد فحشا نمی‌گردند؛ نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) خنثی کننده تبلیغات دشمن علیه اهل بیت (ع) بود.

ارسال نظرات