۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۷۵۶۸۵۴

مهم ترین دغدغه های سخنرانان جلسه حوزویان با رییس جمهور

مهم ترین دغدغه های سخنرانان جلسه حوزویان با رییس جمهور
سخنرانان جلسه عمومی طلاب و روحانیون با رییس جمهور، ضمن حمایت و تقدیر از اقدامات جهادی و میدانی آیت الله رئیسی معیشت را از مهم ترین دغدغه های جامعه و حوزه علمیه برشمردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عصر پنجشنبه اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه میزبان آیت الله سید ابراهیم رئیسی شدند تا در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به قم بار دیگر از دغدغه های خود و مردم بگویند.

پیش از سخنرانی آیت الله رئیسی، حجج الاسلام والمسلمین رضوی مهر به نمایندگی از مجمع نمایندگان طلاب، سلیمانی اردهالی به نمایندگی از اعضاء مجمع عمومی جامعه مدرسین و سجادی به نمایندگی از جامعه المصطفی العالمیه دقایقی را به ایراد سخن پرداختند و هر کدام به سهم خود از دستاوردها و اقدامات جهادی ریاست جمهوری تشکر و نکاتی را گوشزد کردند.

معیشت ملت دغدغه اصلی حوزه علمیه است

ثمره اقدامات دولت باید در سفره مردم خودنمایی کند

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به رئیس قوه مجریه رسیدگی به معیشت مردم را از اصلی ترین مطالبات مردمی دانست و گفت: اگرچه می دانیم و بارها از زبان رهبر معظم انقلاب از دغدغه مند بودن و تلاش های شبانه روزی شما و تیم حضرتعالی شنیده ایم اما باید بگوییم که اثرات تلاش و مجاهدت های دولت باید در سفره مردم خودنمایی کند، از این تریبون اعلام می کنیم که معیشت مردم از دغدغه های اصلی حوزه علمیه است.

 وی با اشاره به بحث حجاب و عفاف در جامعه ابراز داشت: دولت آیت الله رئیسی و شخص رئیس جمهور از حامیان طرح حجاب و عفاف در جامعه هستند و از این حیث تقدیر و تشکر می کنیم اما عفت در جامعه تنها پوشش نیست لذا بحث ورود بانوان به ورزشگاه ها به این شکل را بر نمی تابیم.

رییس مجمع نمایندگان طلاب رسیدگی به بیمه خصوصا ایثارگران را مغفول مانده برشمرد و تصریح کرد: من رئیس جمهور را از گذشته می شناسم و به مرد میدان بودن آقای رئیسی اذعان می کنم و امیدوارم در این موضوع نیز اقدام عملی صورت بگیرد.

وی حوزه علمیه را بازوی دولت برشمرد و اظهار داشت: برای مجمع نمایندگان وقتی را معین نمایید تا کمیسیون های این نهاد حوزوی و میراث امام راحل نشستی را در محضر شما تجربه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان بار دیگر به وضعیت معیشت اشاره کرد و یادآور شد: شما و هیئت محترم دولت را به رسیدگی به معیشت مردم خصوصا دهک های پایین توصیه می‌کنیم بدانید حوزه با شماست و از شما حمایت خواهد کرد.

معیشت ملت دغدغه اصلی حوزه علمیه است

اقدامات دولت ستودنی است اما باید غبارها را زدود

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در سخنان خود با اشاره به موفقیت های دولت گفت: موفقیت های داخلی و خارجی دولت سیزدهم بسیار است اما مدیریت و جلوگیری از بیماری کرونا ، طرح نهضت ملی مسکن، ایجاد بزرگترین آب شیرین کن جهان در سیستان و بلوچستان، کاهش نرخ بیکاری تا زیر هشت درصد، افزایش صادرات غیرنفتی، افزایش رشد اقتصادی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: در برخی موارد شعارها موفق نشد و موجب دلسوزی دلسوزان نظام شده است از جمله مواردی همچون کاهش ارزش پول ملی و توجه بیشتر بر دهک های پایین که این موارد غباری بر موفقیت های دولت سیزدهم است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تا به کی و کجا باید دنبال و پیرو مدل اقتصادی ورشکسته غرب باشیم، اذعان کرد: آیا اقدامات دولت به سمت شکست آقایی دلار رفته است؟ جریان گفتمان سازی حکمرانی دینی خصوصا اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است که در این زمینه لازم می باشد از نظرات نخبگان حوزوی و اساتید حوزوی بهره برده شود.

حوزه علمیه ضمن حمایت از دولت نقاط منفی را گوشزد می نماید
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی حوزویان را حامی وعده های صادق دولت برشمرد و ابراز داشت: حوزه علمیه در کنار دولت برای تبیین وعده های صادق حضور دارد و در کنار گوشزد گلایه ها از موفقیت های دولت سخن خواهد گفت.

در پایان حجت‌الاسلام سجادی نماینده جامعه المصطفی العالمیه گفت: پیروزی وعده صادق که با حمایت مقام معظم رهبری و حضرتعالی صورت گرفت را تبریک عرض می کنم و برای پیشرفت و موفقیت دولت در راستای پیشرفت انقلاب اسلامی دعاگو هستیم.

وی قم را یک جهان شهر و شهر بین المللی برشمرد که برکت بارگاه حضرت معصومه و حوزه علمیه نقش فرهنگی عظیمی را در دنیا ایفا می کند و بیان کرد: بیش از ۱۲۰ کشور در این شهر به تحصیل علوم اسلامی اشتغال دارند.

وی افزود: آرمان و تمدن نوین اسلامی نیازمند تربیت انسان هایی در این تراز دارد که به برکت فرامین حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مجاهدت علما و اساتید این مجموعه هزاران نفر تربیت شده و در توسعه زبان فارسی نقش داشته اند.

جامعه المصطفی دانشگاه تربیت سفرای فرهنگی تمدن نوین اسلامی است
نماینده جامعه المصطفی در پایان ابراز داشت: این مجموعه علمی در اتحادیه های علمی جهان عضویت دارد و سیصد و هفتاد تفاهم نامه با مجامع علمی داخلی و خارجی امضا کرده است و امروز به لطف خداوند تربیت یافتگان این مجموعه  به عنوان پرچمدار معنویت و سفیر فرهنگی در جهان فعالیت می کنند.

معیشت ملت دغدغه اصلی حوزه علمیه است

سپس آیت الله رئیس با بیان اینکه به توصیه و دلسوزی های علماء و حوزه علمیه گوش فرا می دهیم و عمل خواهیم کرد، گفت:  روش بنده این نیست که بخواهم بگویم دولت را در چه شرایطی تحویل گرفتیم، اما اجمالا بدانید که علاوه بر ناترازی‌ها و مشکلات مشابه، دشمنی‌های زیادی نیز با دولت صورت گرفته که با توکل بر خدا، اعتماد به مردم و تکیه بر داشته‌های کشور سعی کرده‌ایم بر آنها غلبه کنیم و البته برخلاف گذشته راه حل مشکلات کشور را نه در دست بیگانگان بلکه در دستان توانای ملت ایران دیده‌ایم.

رئیس جمهور با تقدیر از روحیه ضدفساد و عدالت‌خواهانه علما و طلاب که در این نشست مطرح شد، به سیاست دولت در زمینه مبارزه با فساد در دو سطح رفع ساختارهای فسادزا و مقابله با مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی اشاره و تصریح کرد: ما در مقابله با فساد و رفع ساختارهای فسادزا تردیدی نداریم و در این مسیر ملامت ملامت‌گران هرگز ما را از پیگیری اهداف‌مان بازنخواهد داشت و یقین بدانید توصیه‌ها و دغدغه‌های شما نیز مورد توجه و پیگیری دولت خواهد بود.

ارسال نظرات