۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۵۳۰۲۷

اجرای طرح قرض ماندگار با هدف گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان در خراسان جنوبی

اجرای طرح قرض ماندگار با هدف گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان در خراسان جنوبی
مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی از اجرای طرح قرض ماندگار با هدف رفع مشکل نیازمندان در استان خبر داد و گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اجرای این طرح گره‌گشای مشکلات نیازمندان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، علیرضا گرامی‌نسب با تبریک 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه به خیران و نیکوکاران اظهار داشت: قرض‌الحسنه در نظام اخلاقی مکتب اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مالی اهمیت ویژه‌ای دارد و برای توسعه و‌ ترویج آن نیاز به فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عمومی مردم است. 

 مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی با اشاره به اهدف نامگذاری این روز گفت: با توجه به جایگاه این سنت حسنه در بانکداری اسلامی به طور مشخص می‌توان مواردی را نظیر کمک مالی از طریق وام‌های ارزان قیمت، برقراری ارتباط مالی بین نیازمندان و ثروتمندان، تقویت اقتصاد ملی و حمایت از کارآفرینی و ایجاد مشاغل و حمایت از کسب و کارهای جدید و کاهش نرخ بیکاری و کاهش تبعیض اجتماعی و اقتصادی را بیان کرد.

گرامی‌نسب، ترویج و اشاعه فرهنگ قرض‌‌الحسنه، پرداخت تسهیلات به نیازمندان و توانمندسازی محرومان با حفظ کرامت آنان را از اهداف تأسیس صندوق امداد ولایت بیان کرد و افزود: از ویژگی‌های صندوق امداد ولایت در مقایسه با سایر بانک‌ها عدم دریافت کارمزد تا سقف 10 میلیون ‌تومان، مبالغ بالا تا سقف 3 درصد کارمزد، بخشش دیرکرد جرائم تسهیلات و حداقل ضمانت اشاره کرد.

به گفته وی تأسیس صندوق ضمانت اشتغال و ایجاد شعبه دیجیتال و اتصال به شبکه بانکی از دیگر ویژگی‌های این صندوق است. 

 مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی تصریح کرد:  طرح قرض ماندگار از طرح‌های این صندوق است که در آن خیرانی که تصمیم به پرداخت تسهیلات به نیازمندان را داشته باشند کمک‌های خود را به صورت قرض‌الحسنه به صندوق واریز می‌کنند تا به صورت تسهیلات در اختیار مددجویان قرار گیرد.

به گفته وی طرح بعدی تفاهم‌نامه هم‌افزایی در جهت توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و بهره‌مندی از توان حداکثری خیران و افزایش منابع قرض‌الحسنه است که معرفی نیازمندان و تعداد اقساط توسط خیر سپرده گذار انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: تسهیلات صندوق امداد ولایت در زمینه کارگشایی، اشتغال، مسکن و فرهنگی پرداخت می‌شود که بنا به درخواست افراد پرداخت می‌شود.

 مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی ضمن قدردانی از خیران و نیکوکاران همراه با این مجموعه افزود: منتظر خیران بیشتری هستیم که با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت مشکل نیازمندان را مرتفع سازند.

همکاری 35 وکیل نیکوکار در میزخدمت حقوقی کمیته ‌امداد خراسان‌جنوبی 

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی نیز گفت: 35 وکیل نیکوکار در میز خدمت حقوقی کمیته‌امداد خراسان‌جنوبی به مددجویان خدمات مشاوره‌ حقوقی ارائه می‌کنند.

علی دیانی در رابطه با فعالیت‌های این حوزه اظهار داشت: علاوه بر تکالیف حقوقی سازمانی، این حوزه در راستای خدمات رسانی حقوقی به مددجویان تحت حمایت نیز فعالیت دارد که این خدمات هم در قالب آموزش‌های حقوقی به مددجویان ارائه می‌شود ( به ویژه برای گروه‌های خاص مانند زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های زندانیان) و هم ارائه خدمات حقوقی به مددجویانی که دچار مشکلات حقوقی می‌شوند.

به گفته وی در بخش امور مجلس هم پیگیری برای تصویب قوانینی که در راستای ارائه خدمات بهتر به مددجویان است، صورت می‌پذیرد از جمله معافیت‌های قانونی مانند معافیت از هزینه دادرسی که مددجویان تحت حمایت از آن  بهره‌مند می‌گردند.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان استان خراسان جنوبی ادامه داد: همه مددجویان تحت حمایت می‌توانند از معافیت‌های مربوطه و همچنین سایر خدمات حقوقی نظیر مشاوره حقوقی و نیز بهره‌مندی از وکیل در روند رسیدگی به پرونده خود استفاده کنند.

به گفته دیانی در همه ادارات کمیته امداد استان میز خدمت حقوقی با استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکار فعال شده و 35 وکیل برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده و به مددجویان خدمات مشاوره‌ حقوقی ارائه می‌کنند. مددجویان در فرایند دادرسی هم در صورت نیاز از وکلای نیکوکار یا معاضدتی بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: علاوه بر‌ این تفاهم‌نامه‌هایی نیز از سوی دفتر مرکزی امداد با مجموعه‌های مختلف از جمله دفاتر خدمات الکترونیک قضایی منعقد شده که بر اساس آن مددجویان محترم از تخفیفات مربوطه بهره‌مند می‌‌شوند.

به گفته دیانی، مددجویانی که دچار مشکلات حقوقی می‌شوند با مراجعه به مراکز کمیته امداد و مددکاران مربوطه درخواست خدمات حقوقی را ارائه می‌کنند. افزون بر این در سامانه سها نیز ثبت درخواست‌های حقوقی برای مددجویان پیش بینی شده است.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان استان خراسان جنوبی افزود: بعد از ثبت درخواست مددجویان، درخواست به وکلای نیکوکار ارجاع و وکلا درخواست را بررسی کرده و مشاوره مورد نیاز ثبت می‌شود و درصورت نیاز، مددجویان در در روند رسیدگی به پرونده از ظرفیت وکلای نیکوکار یا معاضدتی بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات