۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۵۸۸۴۷
نماینده خبرگان رهبری:

حفظ کرامت انسانی و انفاق بی‌منت روش کمیته امداد باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که کمک به نیازمندان از دیدگاه اسلام یک وظیفه مهم شرعی و اجتماعی است، گفت: طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد تداوم یابد.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) مراغه اظهار داشت: توجه به کرامت انسانی خانواده های زیر پوشش بایستی مورد توجه متولیان کمیته امداد باشد.

 

وی با اشاره به این‌که آموزه های اسلامی بر انفاق بی‌منت و همراه با حفظ کرامت انسانی نیازمندان تأکید دارد، خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری که گاه از آن به انفاق و صدقه تعبیر شده است، در شرع مقدس اسلام دارای جایگاهی بسیار والاست و آیات و روایات زیادی درباره اهمیت و آثار مطلوب آن وجود دارد.

 

امام جمعه مراغه ادامه داد: در قرآن هرجا که از نماز به عنوان نماد عبادت ها سخن گفته ‌شده، از انفاق نیز به عنوان نماد وظایف اجتماعی یاد شده است، از سوی دیگر روایات متعددی مبنی بر اهمیت و ضرورت کمک به نیازمندان وارد شده است، که با توجه به این تعابیر می ‌توان دریافت که در اسلام کمک به نیازمندان یک وظیفه مهم شرعی و اجتماعی است.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که کمک به نیازمندان و ایتام تنها وظیفه یک نهاد یا کمیته خاص نیست، تصریح کرد: همگان در برابر نیازمندان و فقرای جامعه مسؤول هستیم، بی توجهی به امور مستضعفان جامعه با روح مسلمانی و جامعه اسلامی منافات دارد، هر قدمی که در این راستا برداشته شود بدون اجر و ثواب نخواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) در کمک به نیازمندان و انفاق همواره پیش‌قدم بوده‌اند، گفت: یکی از نمودهای شکرگزاری از نعمت‏های بی‌شمار الهی کمک به محرومان و مستضعفان جامعه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که توانمندسازی مددجویان، با اجرای برنامه های مختلف بویژه ایجاد اشتغال پایدار برای آنان ممکن است، اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار، توانمندی و خودکفایی مددجویان و فقر زدایی از جامعه مهم‌ترین رسالت های کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی کمیته امداد امام خمینی(ره) را یکی از ارزشمندترین مولودهای انقلاب اسلامی ایران دانست و اافزود: این نهاد مقدس با هدف رفع محرومیت، 22 روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل(ره) تأسیس شد و تاکنون در این مسیر خدمات ارزشمندی به مردم نیازمند ارایه می کند./935/پ202/س

ارسال نظرات