۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۵۲۳۲۹

اعزام ۱۵۰۰ زائر حج تمتع از خراسان جنوبی به سرزمین وحی

اعزام ۱۵۰۰ زائر حج تمتع از خراسان جنوبی به سرزمین وحی
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام یک هزار و ۵۵۵ زائر به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این تعداد زائر در قالب ۱۱ کاروان امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، از بیرجند، حسین دستگردی امروز در بازدید از مراحل ثبت نام زائران حج تمتع در دفاتر خدمات زیارتی بیرجند اظهار داشت: از تعداد کاروان‌های پیش‌بینی شده 6 کاروان از مرکز استان، دو کاروان از قاینات و طبس، فردوس و سرایان هم هر کدام یک کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی  با بیان اینکه از 6 کاروان مرکز استان دو کاروان مختص زائران اهل سنت است، افزود: بر اساس واریزی زائران، کاروان‌ها مشخص شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: از تعداد یک هزار و 200 پیش ثبت نام انجام شده تاکنون بیش از یک هزار نفر ثبت نام خود را قطعی و کاروان خود را انتخاب کرده‌اند و بعد از این واریز مابه التفاوت، امور پزشکی و کلاس‌های آموزشی و ... انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت ثبت‌نام با افرادی است که در زمان مقرر در سامانه حج، پیش ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، افزود: ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از ساعت 10 صبح 6 اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده و تا 9 اسفندماه ادامه دارد.

دستگردی اظهار داشت: در صورت عدم تکمیل ظرفیت، افراد جامانده که تا آذر 86 فیش و سند حج را دارند از 9 اسفند می‌توانند کاروان خود را انتخاب کنند و چنانچه ظرفیت ثبت نام تکمیل نشود اولویت‌های بعد از آذرماه 86 فراخوان می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی هزینه حج تمتع امسال استان را بین 162 تا 180 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس درجه‌بندی هتل این ارقام متفاوت است.

دستگردی یادآور شد: هزینه اکثر کاروان‌های استان بین 162 تا 166 میلیون تومان است و تنها هزینه یک کاروان 120 نفره 180 میلیون تومان است و زائران در صورت تقاضا می‌توانند از خدمات این کاروان با هتل با درجه بالاتر برخوردار شوند.

دستگردی گفت: امسال برای اولین بار زائران می‌توانند بر اساس انتخاب کاروان قبل از اعزام از اسم هتل‌های خود در مکه و مدینه مطلع شوند.

وی با بیان اینکه با پیگیری انجام شده پروازهای حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند انجام می‌شود، یادآور شد: در بازه زمانی یکم تا 9 خرداد کاروان‌های استان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات