۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۱۱۱۶۹
رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان:

۳۳۵ زائر در قالب ۳ کاروان از کاشان به حج تمتع اعزام می‌شوند

۳۳۵ زائر در قالب ۳ کاروان از کاشان به حج تمتع اعزام می‌شوند
اصفهان - بهروزی فر از اعزام ۳۳۵ نفر زائر در قالب ۳ کاروان به حج تمتع خبرداد و گفت: از این تعداد کاروان ۲ کاروان مدینه بعد و یک کاروان مدینه قبل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا بهروزی فر در دیدار کارگزاران حج و مدیران کاروان‌های حج و زیارت کاشان با حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان که در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) برگزار شد، گفت: امسال ۳۳۵ نفر زائرحج تمتع از شهرستان‌های کاشان برای تشرف به خانه خدا و حریم شریف نبوی اعزام می‌شوند که از این تعداد ۱۹۰ نفر بانوان و ۱۴۵ نفر آقایان هستند.

وی با اشاره به اینکه پیرترین زائر کاشانی حج تمتع امسال ۶۴ سال و جوان‌ترین آن یک روحانی ۲۷ ساله است گفت: زائران کاشانی در قالب ۳ کاروان شامل ۱ کاروان مدینه قبل و ۲ کاروان مدینه بعد است.

به گفته وی یک کاروان مدینه بعد با ظرفیت ۸۵ نفر به مدیریت حاج محمود تولایی، یک کاروان مدینه قبل به ظرفیت ۱۱۵ نفر با مدیریت حاج علیرضا کاشانی نژاد و یک کاروان مدینه بعد با ظرفیت ۱۳۵ نفره با مدیریت حاج غلامرضا بخشی موحد از شهرستان کاشان به حج ابراهیمی در سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده در صورت اختصاص یک کاروان ۱۱۵ نفره به کاشان، تعداد زائران این شهرستان در سال ۱۴۰۱ به ۴۵۰ نفر و ۴ کاروان افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه از آمادگی ۹۵ درصدی کاروان‌های حج تمتع شهرستان کاشان برای اعزام به سرزمین وحی خبرداد و افزود: در حال حاضر صدور روادید زائران درحال انجام است.

بهروزی فر در ادامه از کاهش ۵۰ درصدی اعزام زائران خانه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های قبل از کرونا خبر داد و افزود: اعزام زائران خانه از ۹۲۰ نفر درسال ۹۹ به ۳۳۵ نفر زائر در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

وی همچنین از محدودیت سنی ۶۵ سال برای اعزام زائران خانه خدا در سال جاری خبر داد و افزود: به دلیل شرایط کرونایی و آسیب پذیری سالمندان، عربستان سعودی با اعمال محدودیت سنی فقط برای زائران زیر ۶۵ سال روادید صادر می‌کند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان درادامه از برگزاری همایش متمرکز بزرگ زائران حج تمتع در شهرستان کاشان خبرداد و افزود: این همایش جمعه هفته آینده ۲۰ خرداد با حضور ۳۳۵ نفر از زائران و کارگزاران حج تمتع برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات