۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۷۴۴۶۲۰
در همایش معاونان تبلیغ حوزه مطرح شد؛

از تأکید بر تقویت مبلغان طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزه

از تأکید بر تقویت مبلغان طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزه
همایش سالانه معاونان تبلیغ حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه های علمیه به میزبانی حوزه علمیه فارس در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، همایش سالانه معاونین تبلیغ و امور فرهنگی کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور به میزبانی حوزه علمیه فارس در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

از تاکید بر تقویت مبلغین طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزه


رسالت مبلغان؛ تزریق امید به جامعه و مردم

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در این همایش گفت: این اجلاسیه با وجود معاونین و طلایه داران تبلیغ استان ها منشا خیر و برکت خواهد بود چرا که تبلیغ جایگاه ویژه ای در شریعت اسلام دارد و در قرآن کریم یکی از مهمترین رسالت علما تبلیغ دین است.

وی افزود: یکی از ویژگی های مهم مبلغ بعد از ایمان و تقوا، داشتن بصیرت بوده و بصیرت به معنای علم عمیق و رسوخ علم در جان یک عالم است و مقام معظم رهبری تاکید دارند که نسبت به افزایش بصیرت اهتمام ویژه داشته باشید.

مدیر حوزه علمیه فارس اظهار داشت: با توجه به تبلیغات دشمن برای اشاعه نا امیدی در جوانان باید بدانیم که اگه جامعه ای امیدوار به آینده نباشد دیگه انگیزه ای برای ادامه مسیر ندارد و این جامعه مورد هجوم قرار می گیرد و یکی از رسالت مبلغین تزریق امید به جامعه و مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری عرصه تبلیغ را با عنوان جهاد تبیین بیان کردند و دلیل آن هم هجوم و تبلیغات دشمنان علیه دین و اعتقادات مردم است و می‌بینیم با هر روشی به دنبال دین ستیزی می باشد و جامعه تبلیغی باید در مقابل این هجمه ها یکپارچه شوند.

از تاکید بر تقویت مبلغین طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزه

لزوم اشاعه گفتمان حوزه علمیه از طریق تبلیغ

حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری توقع خود از حوزه را در زمینه تبلیغ در دیدار با روحانیون بیان فرمودند و برای جامعه تبلیغی این فصل الخطاب است و باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند تا فرمایشات ایشان در زمینه تبلیغ محقق شود.

وی افزود: در کنار روش های نوین تبلیغی نباید روش های سنتی را غیر کارآمد قلمداد کرد و اگر همین تبلیغ سنتی و منبرها تقویت شود بهترین روش خواهد بود چرا که تبلیغ  چهره به چهره اثرگذاری بالایی دارد.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: همه مسئولینی که در زمینه تبلیغ فعالیت می کنند باید تمام تلاش و اهتمام خود را در جهت رشد و تعالی کمی و کیفی عرصه تبلیغ داشته باشند.

وی یادآور شد: در روایات داریم که حوزه علمیه قم پیش از ظهور امام زمان(عج) ، حجت بر تمام عالم خواهد بود و همه باید تلاش کنند تا حوزه علمیه به این افقی که ترسیم شده دست پیدا کند و به نقطه ای برسد که حوزه علمیه گفتمان دینی خود را به دنیا منتقل کند.

از تاکید بر تقویت مبلغین طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزه

 تدوین ۸۰ طرح و ایده جدید برای تحول در روش‌های تبلیغی حوزه

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در این همایش با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در فلسطین گفت: در عملیات طوفان الاقصی حماس، اسرائیل را تحقیر کرد و این یک افتضاح بزرگ برای اسرائیل بود که نیروی های مقاومت از دیوار حائل به راحتی عبور کنند و تا 40 کیلومتر به راحتی پیش روی بروند و سربازان دشمن به جای مقاومت فرار کنند.

وی افزود: در ابتدای این عملیات 5 هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک شد و این رسوایی اطلاعاتی برای اسرائیل بود که نتوانست به آماده شدن حماس برای عملیات آگاهی پیدا کند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه اظهارداشت: اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی در حال فروپاشی بود اما آمریکا به صحنه وارد شد و جلوی سقوط آنان را گرفت و در حقیقت امروز آمریکای جنایت کار در مقابل مردم مظلوم فلسطین ایستاده است.

وی بیان نمود: جنایات رژیم صهیونیستی بخاطر این است که بر شکست هایش سرپوش بگذارد ولی شکست آنان دیگر جبران نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر رشد و تعالی تبلیغ اشاره کرد و گفت: بعد از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حوزه علمیه تحرک جدی ایجاد شد و برنامه ریزی های فوری صورت گرفت و در این زمینه کمیته عملیاتی سازی بیانات مقام معظم رهبری درعرصه تبلیغ شکل گرفت که با جدیت مصوبات آن مورد پیگیری قرار گرفته و تمامی ارکان حوزه برای تبلیغ هماهنگ شدند.

وی افزود: پس از بررسی های کارشناسی، 80 طرح و ایده جدید در عرصه تبلیغ برای اجرا شدن در کشور تدوین شد و ما در حال حرکت به سمت تبلیغ نوین و عرصه های هنری هستیم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه اذعان نمود: مقام معظم رهبری فرمودند اولویت حوزه تبلیغ باشد و معنایش این است که غایت همه ارکان حوزه به تبلیغ ختم شود و ما به دنبال یک حرکت نو و تحول جدیدی برای تحقق این برنامه هستیم.

از تاکید بر تقویت مبلغین طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزه

تبلیغ؛ نیازمند یک دانش جداگانه از سایر علوم در حوزه

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در این نشست گفت: مهمترین جایی که تبلیغ را باید شروع کرد از خود حوزه علمیه است چرا که طلبه آنگونه که دین را پذیرفت همانطور نیز به مردم انتقال می‌دهد.

وی افزود: مبلغ مانند یک معمار است که باید بداند هر جزء و هر ماده را در کجا قرار دهد و چگونه باید مواد خام تبلیغی را چیدمان کند که در نهایت یک بسته تبلیغی کارآمد ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: یک مبلغ برای رساندن پیام خود باید در توصیف کردن مهارت داشته باشد نه اینکه فقط از استدلال استفاده کند چراکه از نظر روانشناسی توصیف برای قابلیت درک بیشتری دارد.

وی تصریح نمود: در حوزه‌های علمیه باید طلبه از ابتدا اسلام شناس شود و از همه علوم موجود در حوزه بهره ببرد تا بتواند با اقتضائات زمان مباحث تبلیغی متناسبی را ایجاد کند.

 حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: تبلیغ کردن نیازمند یک دانش جداگانه از سایر علوم در حوزه است و باید برای تقویت این علم در حوزه اهتمام جدی ورزیده شود.

از تاکید بر تقویت مبلغین طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزه

لازم به ذکر است طرح امین ، طرح هجرت ، تبلیغ تخصصی، نخبگان تبلیغی، هنر و رسانه از جمله سرفصل های مطرح شده در این همایش بود.

از تاکید بر تقویت مبلغین طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزهاز تاکید بر تقویت مبلغین طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزهاز تاکید بر تقویت مبلغین طرح امین تا لزوم آموزش های تخصصی تبلیغ در حوزه

 

 

ارسال نظرات