۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۳۹۰۷۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان ‌شمالی:

عاشورا با تبلیغ و تبیین فراگیر شد

عاشورا با تبلیغ و تبیین فراگیر شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به اهمیت تبلیغ و نقش آن در تبیین آموزه‌های دینی، گفت: عاشورا و کربلا با تبلیغ و تبیین علما فراگیر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز، در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان‌ شمالی در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، اظهار داشت: قطعاً نقش علما در دفاع از دین و آموزه‌های دینی غیرقابل‌انکار است.

وی افزود: علما در طول تاریخ نقش ویژه‌ای در دفاع از دین خدا و آموزه‌های آسمانی داشتند و عاشورا و کربلا هم با تبلیغ و تبیین علما فراگیر شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: به‌طور یقین اگر علما و نقش آن‌ها در تبیین و تبلیغ فرهنگ عاشورا نبود عاشورا و کربلا در طول تاریخ و با گذر زمان به فراموشی سپرده می‌شد.

وی با اشاره به این موضوع که کتاب الغدیر نوشته علامه امینی چهل سال زمان برده است، گفت: این عالم دینی برای اینکه مسئله غدیر را واضح و روشن برای جامعه بیان کند، زمان گذاشت و نزدیک به ۱۰ هزار کتاب مطالعه و ۱۰۰ هزار جلد کتاب به مکررات مراجعه داشته است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری ادامه داد: نقش علما در پیروزی انقلاب اسلامی هم غیرقابل‌انکار است و آن‌ها در آن برهه از زمان زحمات بسیاری برای انقلاب اسلامی کشیدند و حضرت امام(ره) با حمایت علما انقلاب را به پیروزی رساندند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: امروز هم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر حول تلاش‌ها و تبلیغ‌های علما می‌چرخد و علما و روحانیان باوجود تمام کاستی‌ها و کمبودها برای مانایی و ماندگاری نظام اسلامی تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه با حمایت یا بدون حمایت خودشان را سرباز دین می‌دانند، گرچه این تکلیف مردم است که حوزه‌ها را حمایت کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: گلایه داریم که چرا بعضی از افراد از دستگاه‌های استان که دعوت‌شده‌اند، در این جلسه مهم وقت نگذاشته و شرکت نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در حوزه علمیه استان به‌عنوان نقطه عطفی محسوب می‌شود و به برکت این سفر اکنون ۱۰ پایه حوزه علمیه در استان کامل و فعال است.

گفتنی است، در پایان این آیین حجت‌الاسلام علی گوهری بهابادی به‌عنوان مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی معرفی و از زحمات ۲ ساله حجت‌الاسلام علی حیدری در این سمت قدردانی شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات