۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۳۶۷۵۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

«تبلیغ» محدود به مناسبت‌ها و روزهای خاص نیست

«تبلیغ» محدود به مناسبت‌ها و روزهای خاص نیست
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: سنگر تبلیغ معطوف به مناسبت‌ها و روزهای خاصی چون ماه‌های محرم و رمضان نیست و طلاب و روحانیون باید از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در نشست با مجموعه تبلیغات اسلامی خراسان شمالی که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی جزء جدایی‌ناپذیر فعالین حوزه تبلیغ است و آن‌ها باید در این عرصه به‌طور شبانه‌روزی فعالیت کنند.

وی افزود: سنگر تبلیغ معطوف به مناسبت‌ها و روزهای خاصی چون ماه‌های محرم و رمضان نیست و طلاب و روحانیان باید از هر فرصتی برای تبلیغ دین و آموزه های دینی  استفاده کنند.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر لزوم تحول در حوزه تبلیغ، افزود: درگذشته تبلیغ فقط معطوف قشر مذهبی و مسجدی بود اما در دوره فعلی با توجه به تولید محتوای متعدد و متنوع دشمن تحول در حوزه تبلیغ غیرقابل‌انکار است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: در عصر کنونی دشمن با تولید محتوای متعدد و متنوع در فضای مجازی و ماهواره‌ای تلاش می‌کند تا با تأثیرگذاری بر فرهنگ و هنر جامعه بر پیکره نظام و انقلاب اسلامی ضربه زده و این نظام را از درون به انحطاط بکشاند.

وی بابیان اینکه امروز دشمن بر روی رده سنی نوجوانان و جوانان و به‌ویژه بانوان ما سرمایه‌گذاری خاصی انجام داده است، ادامه داد: در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی باید با تولید محتوا توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید عمده اعتبارات خود را در صف و زمینه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی داشته باشد و با تمام تلاش و امکانات موجود در این زمینه تحول ایجاد کند.

وی با اشاره به ارتباط اداره کل تبلیغات اسلامی استان با حوزه‌های علمیه قم و مشهد، خاطرنشان کرد: این ارتباط که باهدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت بالای فضلا و طلاب انقلابی است باید به‌طور مستمر و مداوم باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مدارس صدرا، افزود: مدارس تبلیغات اسلامی در استان فرصت مناسبی برای تربیت نسل انقلابی، مؤمن و متعهد است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بتوان از ظرفیت این مدارس استفاده حداکثری کرد.

وی تشکیل قرارگاه فرهنگی در خراسان شمالی را ازجمله اقدامات مهم و ارزنده برشمرد و اضافه کرد: این قرارگاه با تمام کمبودهایی که دارد می‌تواند در هم‌افزایی نهادهای فرهنگی منجر به فعالیت‌های اثربخش‌تر و اثرگذارتر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها با تأکید بر اهمیت تبلیغ گروهی، گفت: تبلیغ گروهی با عطف به این موضوع که این سبک تبلیغی در فضاهایی مانند دانشگاه‌ها، مدارس، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها انجام می‌شود می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد و به همین دلیل باید موردتوجه قرار گیرد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات