۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۳۹۰۷۵
مدیر حوزه علمیه خراسان:

ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه تقویت شود

ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه تقویت شود
حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط گفت: با توجه به ماهیت تأثیرگذار طلاب و روحانیون در جامعه باید ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، امروز، در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، اظهار کرد: طلاب و روحانیان باید افزون بر بالا بردن موقعیت علمی در تمام سطوح معلومات خود را بالا ببرند تا به این طریق بتوانند تأثیر بیشتری در جامعه داشته باشند.

وی افزود: در این راستا باید مدیران حوزه علمیه هم از تمام امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کرده تا بتوانند طلابی تأثیرگذار و نه منفعل تحویل جامعه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به اغتشاشات اخیر، اضافه کرد: اینکه در اغتشاشات اخیر طلاب و روحانیان آسیب بیشتری از دیگران دیدند نشان‌دهنده تأثیرگذاری بیشتر این قشر حوزوی در جامعه است.

وی ادامه داد: تأثیر طلاب و روحانیان در جامعه سبب عصبانیت دشمنان شده است به‌طوری‌که آن‌ها در نقطه هدف دشمنان قرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط تصریح کرد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا وجهه حوزویان را زیر سؤال برده و به این طریق تأثیرگذاری آن‌ها را در جامعه کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید حوزویان و به‌ویژه طلاب و روحانیان هوشیار بوده و موقعیت علمی خود را در تمام سطوح بالا ببرند و این مهم جز با تلاش و کوشش میسر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط با تأکید بر تقویت ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه، اضافه کرد: باید ابعاد گوناگون اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه تقویت شود تا طلاب بتوانند تأثیر بیشتری بر جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به سفر سال ۱۳۹۱ مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و دیدار با علما، افزود: در این دیدار نکات بسیار کلیدی وجود داشت که باید مدیر جدید حوزه علمیه استان این رهنمون‌ها را بازخوانی و الگوی کار خود قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: اگر مدیر جدید حوزه علمیه استان این رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب را الگوی کار خود قرار دهد قطعاً در تربیت نیروی متعهد، ولایی و تأثیرگذار موفق‌تر عمل می‌کند.

در پایان این آیین حجت‌الاسلام علی گوهری بهابادی به‌عنوان مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی معرفی و از زحمات ۲ ساله حجت‌الاسلام علی حیدری در این سمت قدردانی شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات