۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۸۷۶۶۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

خاطرات روحانیون آزاده انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است

خاطرات روحانیون آزاده انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: خاطرات روحانیان آزاده سازنده، آموزنده و منتقل کننده فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت به نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیرامون تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس، گفت: خدمات، آثار، خاطرات، توصیه ها، تلاش ها و مجاهدت های روحانیت ده ها برابر آن چیزی است که تا به امروز در خصوص این قشر اثرگذار جامعه بیان شده است.

وی بر ضرورت جمع آوری و بیان خاطرات آزادگان روحانی که دوران سخت اسارت را پشت سر گذاشته اند تأکید کرد و افزود: خاطرات روحانیان آزاده بسیار زیبا، سازنده، آموزنده و منتقل کننده فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت به نسل جوان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که مطالب آموزنده و سازنده روحانیان آزاده می تواند برای طلاب جوان حوزه بسیار اثرگذار باشد، تصریح کرد: این آموزه های مهم باید در غالب آثار فاخر فرهنگی به نسل جوان جامعه منتقل شود.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز یکی از وظایف نهادهای دینی و فرهنگی تولید مثل در حوزه مباحث فرهنگی است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تبیین نقش روحانیت در عرصه های مختلف استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس از نگاه سایر رزمندگان حاضر در جنگ تحمیلی تأکید کرد و گفت: باید مشاهدات و خاطرات سایر رزمندگان در خصوص مجاهدت های روحانیت بیان شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه با بیان این که امروز در سه حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم باید نقش روحانیت مورد بررسی و تبیین قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باید نقش روحانیت در حوزه سلامت نیز تبیین شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که روحانیت از ابتدای شیوع ویروس کرونا با حضور در مراکز درمانی به ارائه خدمات به کادر درمانی و همچنین بیماران پرداخته است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از روحانیان به صورت خودجوش در بیمارستان ها مشغول ارائه مشاوره های معنوی و مذهبی به بیماران کرونایی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که بیماران کرونایی در حال حاضر بیشتر از آنکه به داروی کرونا نیازمند باشند به روحیه و امید نیاز دارند، بیان داشت: در همین راستا روحانیت و طلاب جوان حوزه با حضور در مراکز درمانی به ارائه خدمات مختلف از جمله مشاوره های معنوی اشتغال دارند.

وی با تأکید براین که باید فعالیت های جهادی روحانیت در بلایا و حوادث طبیعی به خوبی مورد تبیین و بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب با تبلیغات دروغین تلاش می کنند خدمات و مجاهدت های روحانیت را تضعیف و کمرنگ کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که باید با تبیین مناسب خدمات روحانیت، این شبهات و توطئه های دروغین خنثی شود، بیان داشت: پاسخگویی مناسب و مقابله با این هجمه های رسانه ای بسیار ضروری است./950/پ210/

ارسال نظرات