۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۶۸۷۲۸۶

ابراز تأسف امام جمعه بابل از هم‌نوایی عده ای با دشمن در زمینه واردات واکسن

ابراز تأسف امام جمعه بابل از هم‌نوایی عده ای با دشمن در زمینه واردات واکسن
مازندران - امام جمعه بابل با اشاره به هجمه های اخیر رسانه های معاند به رهبری درباره واردات واکسن از همنوایی عده ای در داخل با این رسانه ها اظهار تأسف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان از برگزاری مراسم عزاداری حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دهه نخست ماه محرم تقدیر کرد.

وی با بیان این که عزاداران حسینی نگذاشتند مجالس حسینی زمین بخورد و تعطیل شود بلکه آنها را باشکوه ‌کامل و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردند، افزود: پیش از شروع ماه محرم برخی افراد بر تعطیلی مجالس عزاداری تلاش کردند اما این مجالس با قوت و شکوه کامل برگزار شد.

امام جمعه بابل در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه های رسانه ای چند روز گذشته برخی ها در داخل به همراه شبکه های معاند در خصوص ممنوعیت واکسن های خارجی به کشور گفت: عناصر خبیثی که در داخل کشور از دشمن خط گرفته‌اند و برخی مراکز خبیث رسانه ای فارسی زبان آمار بیماری کرونا در کشور را به مقام معظم رهبری نسبت دهند که دلیل این وضعیت جلوگیری ایشان از ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور است.

وی با بیان این که از دشمن انتظاری غیر از دشمنی و عناد نیست، افزود: اما از اظهارات برخی افرادی که در داخل کشور هستند واقعاً باید تأسف خورد که حرف های عناد آلود شبکه های معاند را تکرار می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که واکسن یک کالای عادی نیست بلکه یک کالای استراتژیک است که دشمن حاضر نیست به راحتی در اختیار ملت ما قرار دهد، گفت: غربی ها به ویژه آمریکا در طول ماه های اخیر واکسن را به اهرم فشار برای کشور ما تبدیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که غربی ها در طول هشت سال دفاع مقدس حتی سیم خاردار را نیز از کشورمان دریغ می کردند، افزود: اما یک عده ای ساده لوح در داخل، خرید واکسن آمریکایی را از مسؤولان مطالبه می کنند.

امام جمعه بابل با اشاره به این که تجربه 42 ساله نشان داده آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبوده است، تصریح کرد: آمریکایی ها در جریان مذاکرات هسته ای، علی رغم این که به همراه چند قدرت جهانی دیگر برجام را امضا کرده بودند، به راحتی آن را کنار گذاشتند و به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند.

وی با بیان این که آمریکایی ها در طول سال های اخیر حتی از ورود دارو و امکانات بهداشتی و درمانی به کشورمان مضایقه کردند، بیان داشت: اگر کوچکترین کالایی به ایران وارد شود، وزارت خزانه داری آمریکا به سرعت آنها را تحریم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که هجمه های رسانه های معاند در خصوص عدم واردات واکسن از آمریکا، تنها بازی رسانه ای آنها برای فشار به کشورمان است، تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران کاملاً مشهود است و سابقه چندین دهه ای دارد.

امام جمعه بابل در ادامه با بیان این که خوشبختانه با تلاش جهادی جوانان مؤمن، انقلابی و متخصص کشورمان واکسن داخلی برکت ساخته و به تولید رسید، افزود: تولید واکسن داخلی، زمینه ساز تسریع در ورود واکسن های خارجی از سایر کشورها به داخل شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ما راهی نداریم جز این که برای حفظ عزت و اقتدار کشور و ملت روی پای خودمان بایستیم، تصریح کرد: به طور حتم با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی می توانیم از مشکلات و بحران ها عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که سخن مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور در راستای بی اعتمادی به این کشورها بود، بیان داشت: این ملت باید با تکیه بر دانشمندان خود که قدرت و تجربه علمی بالایی نیز دارند مسیر پیشرفت و توسعه را طی کنند./950/پ210/

ارسال نظرات