۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۰۰۴۹۶
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

نشر بیانیه گام دوم انقلاب ترویج ارزش است

نشر بیانیه گام دوم انقلاب ترویج ارزش است
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری انتشار بیانیه گام دوم انقلاب را ترویج ارزش‌ها دانست و گفت: ترویج انحرافات عاقبت به شری و ترویج ارزش‌ها عاقبت بخیری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی در سلسله نشست‌های بصیرتی که شنبه شب‌ها در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار می‌شود، از زبیر به عنوان نمونه‌ای از خواص عاقبت به شر نام برد و گفت: اگر در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به اهمیت رسالت خواص اشاره و تکرار شده برای این است که اگر خواص به وظیفه خود عمل نکنند جامعه منحرف می‌شود.

وی افزود: کسی که ابتدای انقلاب همه زندگی و آبروی خود را به پای انقلاب گذاشته است امروز باید مراقب رفتار و کردار و گفتار خود باشد و بداند کجا می‌رود، چکار می‌کند و چه موضع گیری می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی ذهن مردم را خراب کند و ارزش‌ها را نابود کند و اهداف انقلاب را زیر سؤال ببرد و در فضای مجازی شایعه پراكني کند توبه اش با استغفرالله پذیرفته نخواهد نشد بلکه توبه او زمانی پذیرفته می‌شود که به آن‌هایی که منحرف کرده اعلام کند اشتباه کرده است و از آن‌ها بخواهد از اشتباه خود برگردند.

وی افزود: معلمی که موضوع انحرافی به شاگرد خود القا می‌کند باید اشتباه خودش را تصحیح کند در غیر این صورت جامعه منحرف خواهد شد و برای قبولی توبه باید همه آن‌هایی که به خاطر او منحرف شده اند را برگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی گفت: ترویج مقدسات و ارزش‌ها انسان را عاقبت بخیر می‌کند و منحرف کردن مردم انسان را عاقبت به شر می‌کند.

وی به فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی برای جوان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: فضای مجازی محلی برای انتشار آسان شایعاتی شده است که نتیجه و عکس العمل آن مبهم و نامعلوم است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به تأکیدات مسؤولان برای مدیریت صحیح فضای مجازی اشاره کرد و افزود: هیچکس با اصل پیشرفت‌های تکنولوژی مخالفتی ندارد بلکه با مدیریت صحیح می‌توان تهدید‌های فضای مجازی را تبدیل به فرصت کرد، اما امروز اتفاقات رخ داده در فضای مجازی تبدیل به فاجعه شده و اخلاق به مسلخ رفته است.

وی افزایش فساد اخلاقی، افزایش طلاق و فساد و ترویج ارتباط محرم و نامحرم را از دستاورد‌های فضای مجازی نام برد و عنوان کرد: تمامی چالش‌های فضای مجازی از بي مدیریت در این بخش است و هرچه هشدار داده شده توجهی نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با اشاره به اینکه ما از آرمان‌های خود کوتاه نخواهیم آمد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرماید، به هیچ عنوان از ارزش‌ها کوتاه نخواهیم آمد چرا كه شاهد انقلاب‌های زیادی بوده ایم، اما گاهی این انقلاب‌ها به آرمان‌های خود نرسیده است.

وی افزود: اگر گفته می‌شود نباید مردم را به زور به بهشت برد یک نکته است، اما نکته دیگر این است که حداقل مردم را به جهنم نبریم و این در حالی است که زمینه‌های رفتن مردم به جهنم را فراهم می‌کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری کمیسیون‌های متعدد مجلس خبرگان رهبری، گفت: گزارش‌های ارائه شده از سوی کارشناسان فضای مجازی در جلسات متعددی که برگزار شده است نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب برای تهیه و تنظیم بیانیه گام دوم انقلاب یک هفته همه دیدار‌ها و ملاقات‌های خود را تعطیل کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، برای تهیه بیانیه گام دوم انقلاب زحمت زیاد کشیده ام و علاقه دارم آن را برای مردم بیان کنید.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه انتشار بیانیه گام دوم انقلاب را ترویج ارزش‌ها دانست و افزود: رهبری در این بیانیه می‌فرماید، انقلاب‌ها در دنیا یا به ثمر نرسیده اند و یا اگر به ثمر رسیده اند آرمان‌ها فراموش شده است، اما به لطف الهی انقلاب اسلامی این چنین نبوده است.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای پنجمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات