۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۲۸۷۰۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انحراف در عزاداری سیدالشهدا از جمله حیله های دشمن است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن به دنبال نفوذ در لایه‌های گوناگون جامعه بوده و انحراف در عزاداری را از جمله راه‌های نفوذ انتخاب کرده است، در واقع منحرف شدن مجالس سوگواری از مسیر اصلی خود که معرفت افزایی است، از حیله‌های دشمن به شمار می‌رود.
حجت الاسلام مجید تلخابی

حجت الاسلام مجید تلخابی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با بیان نقش مجالس سوگواری در معرفت افزایی جامعه گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت مکتب امام حسین(ع) و نظام جمهوری اسلامی که در راستای آن مکتب حرکت می‌کند چراغ راهی است که سید الشهدا(ع) روشن کرده، با تبیین اهداف در مراسم عزاداری و استفاده در جای مناسب نیز بسیاری از آگاهی‌ها و معرفت افزایی‌ها صورت می‌گیرد.

وی درباره انحرافات مجالس سوگواری امام حسین(ع) ابراز داشت: دشمن به دنبال نفوذ در مقاطع و لایه‌های گوناگون جامعه بوده و آن‌ها را مورد تحلیل قرار می‌دهد و انحراف در عزاداری را از جمله راه‌های نفوذ انتخاب کرده است، در واقع منحرف شدن مجالس سوگواری از مسیر اصلی خود، که معرفت افزایی است از حیله‌های دشمنبه شمار می‌رود. 

حجت الاسلام تلخابی در ادامه افزود: مهمترین ویژگی قیام سید الشهدا(ع) این بوده که تاریخ برای بشر هدایتگر  بوده و تربیت نیروی انسانی را داشته باشد اما متاسفانه برخی مراسمات مسیر اصلی را دنبال نمی‌کنند؛ با ترویج مسایل حاشیه‌ای در مجالس عزاداری پیام امام حسین(ع) به جامعه نمی‌رسد؛ در واقع افراد به خاطر درگیری در حاشیه عزاداری از پیام امام حسین(ع) غافل می‌شوند، بنابراین لازم است سخنرانان و دست اندرکاران به این نکته توجه داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های منبر خوب و نکاتی که مبلغان باید به آن توجه داشته باشند ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با نوع عزاداری، محتوای آن و نوع سخنرانی نکاتی را بیان کرده است، باید درباره این مطالب تبلیغ و آگاهی سازی صورت گیرد، رسانه‌ها بیشترین تاثیرگذاران هستند و سبب می‌شوند هدف امام حسین(ع) را بهتر دریابیم، آنها باید شور و شعور حسینی را در جامعه القا کنند و روشنگری کنند که نفوذ در عزاداری‌ها موضوعی مهم بوده و نباید فکر کنیم که بروز  برخی مسایل در این زمینه به طور اتفاقی و امری عادی است.   

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری درباره توجه منبری‌ها و سخنرانان به مسایل نظام خاطرنشان کرد: بی تفاوت نبودن نسبت به مسائل نظام و جامعه لازمه القای دقیق هدف امام حسین(ع) است؛ ‌نظام جمهوری اسلامی در  ادامه مسیر سیدالشهدا(ع) بوده، بنابراین لازمه تبیین درست این امر موضع گیری در رابطه با نظام است،‌ البته این موضع گیری باید به حق و در جهت ارتقای جامعه دینی باشد.  

وی در ادامه با اشاره به خطر منبرهای سکولار یادآور شد: برای رشد جامعه لازم است با صراحت نسبت به خطر دشمن هشدار داده و شفاف سازی کنیم و توجه داشته باشیم که دین نسبت به مسایل جامعه و مردم بی توجه نبوده و هر فرد دارای مسؤولیت فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام تلخابی در پایان گفت: لازم است در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) مسایل واقعی و بدون افراط و تفریط بیان شده و از واقعیات، یقینیات و مستندات استفاده شده و مطالبی که به صورت صرف نمایش بوده و همچنین مطالبی در آنها شک داریم  بیان نشود، توجه به همین امر برای تبیین حق کفایت می‌کند./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات