۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۰۸۹۳۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نباید فریب تغییر رفتار‌های آمریکا را خورد

حجت الاسلام تلخابی با تأکید بر این که نباید فریب تغییر رفتار‌های آمریکا را خود، گفت: با تکیه بر توان داخلی، استفاده از نیرو‌های ایرانی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی می‌توان در برابر توطئه‌های آمریکا ایستادگی کرد.
حجت الاسلام مجید تلخابی

حجت الاسلام مجید تلخابی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با یادآوری واقعه 12 تیرماه سال 67، بیان داشت: آمریکا با تمام دشمنی که با مردم ایران داشت، هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران را از سوی ناو وینسنس مورد هدف قرار می‌دهد که منجر به شهادت 290 مسافر و خدمه این پرواز می‌شود.

حجت الاسلام تلخابی اظهار داشت: همان طور که خداوند در قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) در روایات مختلفی فرموده‌اند مسلمانان باید با رهبران کفر پیکار کنند.

وی با بیان این که پیشوایان کفر بر عهد و پیمانی وفادار نیستند، ابراز داشت: آیات قرآن کریم برخاسته از حق و حقیقت است و بارها به اثبات رسیده است که رهبران کفر بر عهد و پیمان خود وفادار نمی‌مانند، از این رو بی‌تردید سخنان قرآن کریم غیر قابل انکار به شمار می‌آید.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت‌های آمریکا از خوی استکباری خود دست نخواهند کشید و رفتار‌های خود در قبال مردم ایرن را تغییر نخواهند داد، به همین علت نباید توقع داشت که آمریکا با جمهوری اسلامی ایران که قطب استقامت در برابر ظلم و ستم است، تغییری ایجاد شود.

وی با بیان این که رفتار‌‌های خصمانه آمریکا در اوایل انقلاب، شیوه‌ای تهاجمی در برابر ایران بوده است، خاطرنشان کرد: رفتار‌های آمریکا در جنگ هشت ساله ایران و عراق نمونه‌ کوچکی از خصومت‌های این حکومت با ایران بوده است که پس از آن در حوادثی همچون حمله به هواپیمای ایرباس ایران در آب‌های خلیج فارس مشاهده شد.

حجت‌الاسلام تلخابی در ادامه افزود: آمریکا با وضع تحریم‌های مختلف در صدد احاطه بر جمهوری اسلامی ایران است، رفتار آمریکا با ایران در سیاست‌های کلی که همان سیاست فشار و خصومت است، تغییری نکرده بلکه نوع تهاجم تغییر یافته است.

وی، گفت: بهترین برخورد در برابر خصومت‌های آمریکا توجه به آیات قرآن کریم است که مسلمانان را بر ایستادگی و استقامت توصیه می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که نباید فریب تغییر رفتار‌های آمریکا را خورد، اظهار داشت: با تکیه بر توان داخلی، تکیه بر نیرو‌های ایرانی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی می‌توان در برابر توطئه‌های آمریکا ایستادگی کرد و تمدنی بر پایه تفکر اسلامی شکل داد./878/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات