۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۹۵۴۷۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شیعیان بهترین امت‌ها هستند

شیعیان بهترین امت‌ها هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تنها شیعیان واقعی امت رسول خداوند هستند، گفت: شیعیان بهترین امت‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در آخرین جلسه برنامه ایام فاطمیه مسجد جامع غدیر گفت: حضرت زهرا(س) کسی است که امام زمان(عج) که خلاصه وجود همه انبیا و ائمه طاهرین است و از ایشان در روایات متعدد به طاووس بهشتیان تعبیر شده می فرمایند: کل زندگی حضرت صدیقه برای من سرمشق است.

وی افزود: این کلام بیانگر عظمت عجیب حضرت زهرا(س) است. پیامبر اسلام می فرمایند: همه ما از طریق این اسم برای حل مشکلاتمان به خداوند متوسل می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره امت واقعی پیامبر، ابراز کرد: هیچ کدام از مذاهب غیر از مذهب تشیع وجود حقیقی ندارند. از زمان بعثت نبی اکرم تا روز قیامت تنها یک دین حقیقی وجود دارد و اسلام شیعه است از همین رو خداوند در قرآن کریم می فرماید: دین سازی نکنید. امروز صدها دین به اسم دین اسلام وجود دارد. شیعیان بهترین امت ها هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خلفای بنی امیه و بنی العباس و بعد آن انگلیس خبیث پایه گذار بسیاری از مذاهب باطل در دین مبین اسلام بودند و در دین سازی بسیار فعالیت می کردند، گفت: خداوند در سوره کهف خطاب به پیامبر مسؤولیتی را واجب می کند تا ایشان به گوش امت برساند. مراد خداوند از امت تنها کسانی هستند که مسلمان واقعی باشند.

وی افزود: امت واقعی همان شیعیان واقعی هستند که امام صادق(ع) می فرمایند: امت ما جز شیعیان واقعی نیستند. طبق صریح روایات؛ شیعیان واقعی از همه امت ها برتر هستند بر همین اساس است که حضرت مریم بهترین زن زمان خویش و حضرت زهرا(س) بهترین زن عالم هستی هستند چون ایشان جزء امت هستند بر همین اساس بهترین زن عالم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه قرآن کریم همه مخلوقات عالم را کلمةالله معرفی می کند، اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) فرمودند: این کلمات 30 عدد است زمانی که ابراهیم با این کلمات متحد شد توانست به مقام امامت دست یابد و خداوند ایشان را سرمشق عالمیان قرار داد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نزدیکترین فرد به حضرت ابراهیم کسی است که پیرو ایشان باشد و مصداق اتم این سخن اهل بیت(ع) و پیامبر هستند؛ پیامبر اسلام همه خوبی های حضرت ابراهیم را یک جا داشتند. توحید، نبوت، امامت، معاد، اخلاق عرشی و ... در زمره کلمةالله قرار می گیرد. وجود انسان زمانی که به توحید، ولایت، نبوت و اخلاق الهیه پیوند می خورد انسان آماده آن می شود که به سوی لقاء الله حرکت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) با کلمةالله پیوند داشتند و وجود ایشان با کلمات متحد شده بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات