۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۴۸۸۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تشریح کرد؛

راه های شناخت شخصیت حضرت زهرا

راه های شناخت شخصیت حضرت زهرا
استاد حوزه علمیه گفت: یکی از راه های شناخت حضرت زهرا(س) دعاهای ایشان است که یک دوره خداشناسی را در قالب دعا بیان می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد غدیر، گفت: از چندراه می‌توان تا حدی به شخصیت و ارزش وجودی صدیقه کبری(س) پی برد.

وی یکی از آن راه‌ها را از طریق آیات الهی بیان کرد و ادامه داد: مصداق برخی آیات الهی مانند سوره کوثر حضرت فاطمیه(س) است و گروهی از علمای معروف اهل سنت و همه علمای بزرگ شیعه به مصداقی بودن آن آیات اذعان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به راه دیگر شناخت حضرت، بیان داشت: راه دیگر روایاتی است که از رسول خدا و ائمه طاهرین تا امام عصر(عج) درباره شخصیت، کمالات و ارزش‌های حضرت در کتاب‌های مهم حدیثی نقل‌شده است.

استاد حوزه علمیه در خصوص راه دیگر شناخت ایشان، اظهار داشت: راه دیگر نیز مطالعه در حالات، اخلاق و اعمال حضرت است و یک‌راه هم دقت در دو خطبه معجزه آمیز مسجد و خانه ایشان است.

وی افزود: حضرت خطبه مسجد را برای مهاجران و انصار خواندند و احدی هم قدرت رد یک مطلب آن را پیدا نکرد همه دیدند تمام مطالب بیان‌شده درست، صادقانه و حقیقت است ولی حسادت، ترس و جو مدینه به آن‌ها اجازه نداد حضرت را تصدیق کرده و به اهل‌بیت(ع) کمک کنند و تازیانه ظلم را از این خانواده بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: خطبه‌ای که حضرت در خانه برای بانوانی که برای عیادت ایشان آمده بودند خواندند دریایی از معارف است، اگر این دو خطبه را انسان بخواند و مستمعین این دو خطبه را نشناسد انسان تصور می‌کند حضرت این دو خطبه را برای انسان‌های حکیم، فیلسوف، دانشمند، اندیشمند، عقلای زمان و افراد متفکر بیان فرمودند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: چشمه فیض بی‌نهایت الهی از این دو خطبه فوران کرده ولی مستمعین بدبخت این دو خطبه، خود را از سعادت دنیا و آخرت محروم کردند و مهر شقاوت بر پرونده خود زدند و کر و کور و لال و به حالت مرگ جاهلیت مردند.

وی از دیگر راه‌های شناخت حضرت را روایات ایشان بیان کرد و اظهار داشت: روایات حضرت شبیه به روایات پیامبر و ائمه طاهرین است، اغلب روایات حضرت درزمینهٔ حیات و عالم قیامت است. راه دیگر شناخت حضرت زهرا(س) دعاهای ایشان است که یک دوره خداشناسی را در قالب دعا بیان می‌کنند حضرت در علم، عقل، ایمان، اخلاق، ارزش‌های انسانی و ملکوتی هم‌وزن با انبیای الهی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایات ائمه اطهار درباره اخلاص حضرت زهرا(س)، گفت: روایت است فرق حضرت زهرا(س) به انسان همانند فرق لیلةالقدر به سایر ایام است چنانچه لیله‌القدر پنهان است و احدی نمی‌تواند آن را پیدا کند عظمت و بزرگی حضرت زهرا(س) نیز چنین است و احدی نمی‌تواند در عالم دنیا آن را درک کند و خداوند حقیقت این شخصیت را در قیامت آشکار می‌کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات