۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۹۵۰۸۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

همه عالم هستی تسبیح گوی خداوند متعال است

همه عالم هستی تسبیح گوی خداوند متعال است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه عالم هستی تسبیح گوی خداوند متعال است، گفت: خداوند در ذات، صفات و افعال کمال بی نهایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد غدیر، گفت: امام سجاد(ع) در کتاب نورانی صحیفه سجادیه می‌فرمایند: همه عالم هستی تسبیح خداوند می‌گویند و خداوند را فاقد هرگونه عیب و نقص می‌دانند.

وی در ادامه بابیان اینکه ذکر و عبادت الهی نیاز به شعور و نطق دارد، ادامه داد: زمانی که یک موجود ذکر الهی می‌کند باید نطق داشته باشد و اگر موجودی صاحب نطق باشد معلوم می‌شود که او شعور دارد بنابراین همه موجودات دارای شعور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بابیان اینکه همه موجودات عالم خداوند را ستایش می‌کنند اما متأسفانه بیش از 90 درصد انسان‌ها کافر به خداوند هستند، ابراز کرد: همچنین درآیات قرآن کریم به اینکه همه موجودات اهل اقامه نماز آگاهانه هستند اشاره می‌کند و می‌فرماید: همه موجودات در عالم هستی حمد و ثنای خداوند را به‌جای می‌آورند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان با اقامه نماز به تسبیح خداوند می‌پردازد و با این عمل اعتراف می‌کند که خداوند فاقد هرگونه نقص و عیبی است و چون مدام تکرار می‌شود این اعتراف قلبی شده و شک و شبهه را در قلب انسان نابود می‌کند و انسان به این باور و یقین می‌رسد که خداوند عاری از هر نقص و عیب است و دیگر ضعف خود را به خداوند نسبت نمی‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد و اطمینان به خداوند باید قلبی باشد، عنوان کرد: نماز ابزاری است که انسان می‌تواند به کمالات الهی پی ببرد و حضرت حق را عاری از هرگونه عیب و نقص بداند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بابیان اینکه علم همه معصومان الهامی و لدنی است، اظهار داشت: خداوند به انسان‌های مومن و اولیای الهی به اندازه ظرفیتشان علم عطا می‌کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خداوند در ذات، صفات و افعال کمال بی نهایت است، گفت: خداوند به همه عالم هستی محیط است و از اعماق وجود موجودات آگاهی دارد عالم هستی‌ای که هفت‌آسمان آن تنها یک قندیل از 18 هزار قندیل خلق‌شده الهی محسوب می‌شود و خداوند با علم حضوری بر اعمال و رفتار آنان آگاهی دارد.

وی ادامه داد: خداوند حتی به وزن سایه و ظلمت آگاهی دارد و تعداد نفس‌های همه ماهیان دریا را بر اساس کلام امام سجاد(ع) می‌داند حال اگر همین خدا با این علم بخواهد به کسی علم عطا کند آن فرد چه عظمتی در علوم پیدا می‌کند؛ حضرت زهرا(س) علم لدنی داشتند علمی که خداوند به ایشان افاضه فرمود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات