۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۳۶۵
حجت الاسلام علوی تهرانی:

امامت ریشه و اساس مکتب تشیع است

امامت ریشه و اساس مکتب تشیع است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) نخستین شهید امامت و ولایت هستند، گفت: امامت ریشه و اساس مکتب تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، به مناسبت شامگاه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه الزهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر اسلام مودت با اهل بیت(ع) را به فرمان الهی مزد رسالت خود قرار دادند.

وی افزود: مراد از مودت اظهار محبت به خاندان رسول خداوند است و این مودت نه آن که خوب است بلکه یک واجب الهی به شمار می رود.

حجت الاسلام علوی تهرانی مساله امامت را مهمترین تفاوت مکتب تشیع با سایر مذاهب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: امامت ریشه و اساس مکتب تشیع است که اگر این اصل از این مکتب گرفته شود مکتب تشیع بی معنا می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اراده خداوند بر این بوده که نور خود را با ولایت متجلی سازد بنابراین بر انسان مومن لازم است که از ولی اطاعت و تبعیت کند در غیر این صورت از فرمان الهی سرباز زده است.

وی با تاکید بر اینکه شیعه باید در احیای شریعت و حقیقت تشیع از جان خود نیز بگذرد، گفت: دشمنان بر باطل خود استوار بوده و با استقامت از جان و مالشان می گذرند تا باطل‌شان باقی بماند بنابراین چگونه جبهه حق می تواند نسبت به تحقق آرمانهای الهی خود بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام علوی تهرانی درباره اهمیت احیای فاطمیه، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) شهید امامت هستند و تنها کسی بودند که از امام خویش دفاع کردند پس ایام فاطمیه به این معنا نیست که حضرت زهرا(س) از همسر خویش دفاع کردند بلکه اقدام جهادی ایشان دفاع از ولایت بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دشمنان اهل بیت(ع) هدفی جز خنثی کردن فضائل آن بزرگان ندارند، اظهار داشت: این خنثی سازی به طرق مختلف مانند پول دادن برای جعل حدیث و یا ایجاد شبهه انجام می شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان داشت: حضرت فرمودند: نام مادر ما به این دلیل فاطمه شد که مردم عاجز از شناخت ایشان هستند؛ اگر کسی آن حضرت را درک کند لیلةالقدر را درک خواهد کرد. حضرت فاطمه(س) نوری از انوار الهی است. همه پیامبران در مواجهه با سختی ها و گرفتاری ها به حضرت زهرا(س) متوسل می شدند تا مشکلاتشان رفع شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات