۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۹۴۰۳۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
رویکرد فاطمی در برنامه های چهل سالگی انقلاب، انتشار مجموعه «نامه به فرزند» و نشست هم اندیشی مسؤولان خانه‌های نور عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، برنامه های گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردمی برگزار شود و به دلیل تقارن با ایام فاطمیه، رویکرد فاطمی داشته باشد.

اسکندری مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسفراین در نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز کرد: رویکرد فاطمی در برنامه های دهه فجر امسال مورد توجه است.

وی با بیان این مطلب بر برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های گرامی داشت دهه فجر تاکید کرد.

انتشار مجموعه نفیس  «نامه به فرزند»

مجموعه نفیس «نامه به فرزند» اثر اسلامی ندوشن  به همت مجتبی سبزه هنرمند بجنوردی منتشر شد.

مجموعه نفیس «نامه به فرزند» شامل پندنامه های دکتر اسلامی ندوشن با یادداشت هایی از استادان اصغر دادبه، میرجلال کزازی، فریدون مجلسی، محمدجعفر یاحقی و غلامحسین امیرخانی از نویسندگان و هنرمندان  برجسته کشور است که با خط زیبای استادان امیرخانی و محمود رهبریان و مدیریت هنری مجتبی سبزه از خوشنویسان برجسته استان به رشته تحریر درآمده است.

آیین رونمایی از این مجموعه فردا در مجموعه فرهنگی، تاریخی نیاوران به همراه نمایش 25 اثر از آثار استادان انجمن خوشنویسی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این اثر توسط انتشارات سبزه منتشر شده است که چاپ  نفیس‌ترین نسخه خطی نهج البلاغه و احوال و آثار درویش عبدالمجید را در کارنامه خود دارد.

نشست هم اندیشی مسئولان خانه‌های نور

نشست هم اندیشی و آموزشی مسئولان خانه های نور خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان در این نشست گفت: فعالان و مربیان خانه های نور لازم است ضمن برقراری ارتباط بیشتر با سایر کانون ها، برنامه های قرآنی را در قالب آموزشی و تبلیغی تبیین کنند.

شیرازیان اضافه کرد: 361 باب کانون فرهنگی، هنری در مساجد استان فعال اند که با توجه به تعداد 25 خانه نور دارای مجوز و فعال هر کدام می توانند با 14 کانون در ارتباط باشند.

اکران فیلم های جشنواره فجر در دو سینمای بجنورد

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که امسال  بین 11 تا 14 فیلم جشنواره فیلم فجر در دو سینمای گلشن و عمیق بجنورد اکران می شود، در پاسخ به این پرسش که برگزاری این جشنواره چه تاثیری در اکران عمومی فیلم ها  و رونق سینما دارد، افزود: نفس برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگ ترین رویداد سینمایی در استان ما باعث رشد می شود و بعد از برگزاری جشنواره فضای آشتی مردم را با سینما تقویت می‌کند.

حیدری گفت: حضور بخش خصوصی می تواند به حوزه اقتصاد هنر و همچنین سینما کمک کند و ما نیز به همین منظور گام هایی برداشتیم و تمام شهرستان هایی را که مجتمع های فرهنگی، هنری شان قابلیت سالن نمایش فیلم را دارند به بخش خصوصی واگذار کرده ایم.

به گفته وی، جدول زمان بندی و اسامی فیلم ها به زودی از سوی دبیرخانه جشنواره ارسال و همچنین  زمان پیش فروش بلیت ها اعلام خواهد شد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات