۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۹۴۰۶۷
حجت الاسلام نقی پورفر:

جامعه نخبگانی حوزه و دانشگاه متحد شوند

جامعه نخبگانی حوزه و دانشگاه متحد شوند
ریيس پژوهشکده مديريت اسلامي دانشگاه قم با اشاره به لزوم جامعیت و اتحاد جامعه نخبگانی حوزه و دانشگاه در کشور، این مسأله را موجد ثمرات زیادی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تبیین فرایند تدوین و مزیت های نسبی سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام ولي الله نقي پور فر رئيس پژوهشکده مديريت اسلامي دانشگاه قم و عضو انجمن مدیریت اسلامی حوزه در این نشست با بیان این که تحول در علوم انسانی از سال های گذشته مطرح بوده است، گفت: دبیرخانه شورای تحول از سال 90 با تشکیل 15 کارگروه راه افتاد.

وی افزود: طبیعتا در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسالت هایی دارد ولی در حوزه مدیریت ما تعجب می‌ کنیم که مرکزی مثل مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که به صورت ملی تعریف شده طرح هایی می دهد ولی جامعه نخبگانی حوزه از آن بی خبر می ماند.

حجت الاسلام نقی پورفر افزود: ما در ارتباط با این الگو جامعه مدیریت حوزه را درگیر کردیم و چهار نشست ملی و مصاحبه برگزار کردیم که نتیجه آن تدوین نقشه جامع مدیریت در دو مرحله در سال 95 بود که این نقشه به ویرایش نهایی خود رسیده است.

وی با بیان این که جامعه علمی مدیریت اسلامی مبتنی بر نقش جامعه علمی کشور مشارکتی در تدوین سند الگوی پیشرفت ندارد، گفت: وقتی این ارتباط ها ضعیف شود، مشورت دهی نیز ناقص می شود هرچند در بحث های مختلف کشور این مشکلات را داریم از جمله این که در سند آموزش و پرورش نیز با همین گرفتاری مواجه هستیم.

رئيس پژوهشکده مديريت اسلامي دانشگاه قم تصریح کرد: جامعه نخبگانی حوزه و دانشگاه باید به یک جامعیت و اتحاد درونی برسند نه این که هر مرکزی ساز خود را بزند، پول بیت المال را مصرف کند و هیچ نتیجه ای هم نداشته باشد.

وی ابراز داشت: امروز بسیج اساتید کار خود را می کند که اتفاقا شاخه مدیریت را نیز درون خود تعریف کرده است، نمایندگی نهاد رهبری هم کارهایی برای خودش می‌ کند، انجمن های علمی هم مسیر خود را دارند ولی ما فرماندهی واحدی نداریم، در حالی که اگر این تعاملات بیشتر شود به نتایج بهتری در کارها از جمله تدوین این گونه سندهای حیاتی خواهیم رسید./1330/پ203/ج

ارسال نظرات