۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۹۴۰۴۲
امام جمعه شبستر:

انقلاب اسلامی محصول حوزه های علمیه است

انقلاب اسلامی محصول حوزه های علمیه است
حجت الاسلام محمدزاده گفت: حوزه برخاسته از بطن اسلام، مکتب قرآن و اهل بیت است، بنابراین بین نظام و حوزه علمیه نمی تواند هیچ فاصله ای وجود داشته باشد.
حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبسنر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فرصت هایی که نظام اسلامی در اختیار حوزه های علمیه قرار داده است، افزود: در حال حاضر به دلیل این که جمهوری اسلامی خروجی حوزه های علمیه است بنابراین فضایی مناسب برای مسائل تربیتی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به وجود آمده به طوری که با این شرایط حوزه می تواند در سایه جمهوری اسلامی افزون بر پیاده سازی جامعه اسلامی در کشور، این موارد را برای تمام دنیا نیز صادر کند. 
 
وی تصریح کرد: امکانات مورد نیاز آن گونه که باید در اختیار حوزه های علمیه قرار نگرفته برای مثال تمام امکاناتی که در دانشگاه های دولتی وجود دارد باید در اختیار حوزه های علمیه نیز قرار بگیرد. 
 
فراهم شدن امکانات مساوی، از مطالبات حوزه های علمیه 
امام جمعه شهرستان شبستر ادامه داد: فراهم شدن امکانات مساوی از مطالبات حوزه های علمیه است که متاسفانه در جمهوری اسلامی از سوی برخی مسؤولان اجرایی و مقننه مورد بی مهری قرار گرفته است. 
 
حجت الاسلام محمدزاده اظهار کرد: با توجه به این که انقلاب اسلامی خروجی حوزه های علمیه است باید به تامین خدمات مورد نیاز حوزه های علمیه در حد دانشگاه های سراسری از لحاظ زیرساخت های ساختمانی و همچنین در مسائل آموزشی دقت لازم انجام شود. 
 
وی با بیان این که حوزه های علمیه ثمرات بسیاری به نفع جمهوری اسلامی خواهند داشت، تاکید کرد: حوزه های علمیه هر چقدر قوی باشند قدرت جمهوری اسلامی به تمام دنیا نشان داده خواهد شد. 
 
حوزه های علمیه حافظ انقلاب اسلامی 
امام جمعه شهرستان شبستر گفت: حوزه های علمیه خود را موظف می دانند تا از محصولی که از سوی حضرت امام خمینی(ره)، مراجع و طلاب به وجود آمده را حفظ کنند. 
 
حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: از ابتدا که حضرت امام ندای اسلامی را آغاز کرد مراجع، اساتید و حوزه های علمیه نخستین افرادی بودند که به این ندا لبیک گفتند و در ادامه مردم نیز به این حرکت پیوستند. 
 
وی روحانیت را در تمام برهه ها پیش قدم دانست و اظهار کرد: روحانیت تمام موقعیت ها مانند زندان، شکنجه و تبعیدها را قبول کردند تا نظام اسلامی برقرار بماند. 
 
امام جمعه شهرستان شبستر افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدا، آزاده ها و جانبازانی که از روحانیت وجود دارد نسبت به بقیه مردم زیاد است بنابراین روحانیت همیشه برای صیانت از نظام اسلامی پیش قدم بوده است. 
 
حجت الاسلام محمدزاده اضافه کرد: اکنون که در حوزه های علمیه از لحاظ خدماتی، زیرساختی، فرهنگی و وجود امکانات بی توجهی و بی مهری وجود دارد ولی روحانیت و حوزه های علمیه همواره خود را موظف به حفاظت و صیانت از نظام جمهوری اسلامی می دانند. 
 
حوزه های علمیه پیروان واقعی ولایت فقیه 
وی افزود: پیروان واقعی ولایت فقیه در تمام عرصه ها حوزه های علمیه هستند که مردم نیز با هدایت حوزه های علمیه و با تبعیت از نظام برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی آماده می شوند. 
 
امام جمعه شهرستان شبستر ادامه داد: برخی از افراد حوزه های علمیه را مورد بی مهری قرار می دهند چرا که زیربنای فکری و اعتقادی این افراد نسبت به اعتقادات اسلام ناب مخدوش است این در حالی است که اگر انسان از لحاظ اعتقادی به وجود نظام جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری حوزه های علمیه معتقد باشد تمام اقدامات را خالصانه انجام می دهد ولی اگر اعتقاد انسان متزلزل باشد به تبع آن ارتباط نیز متزلزل خواهد شد./935/ت310/ب1
مرتضی شفیعی
ارسال نظرات