۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۹۴۰۲۹
آیت الله صافی گلپایگانی:

حدیث شناسی در صدر برنامه های تربیتی و علمی حوزه های علمیه باشد + فیلم

حدیث شناسی در صدر برنامه های تربیتی و علمی حوزه های علمیه باشد + فیلم
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه برنامه‌های منظم و هدفمند حدیث‌شناسی را در صدر برنامه‌های تربیتی و علمی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غضنفری عصر امروز در آیین معرفی و تجلیل از ترجمه کتاب «اصول کافی» که از سوی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان به قلم تحریر درآمده پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید را قرائت کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

اهمیت حدیث و اهتمام به آن همانند اهمیت اصل دین و اعتقاد به تشیع است که در این وجیزه به‌بیان در نمی‌آید. حدیث همچون روح و روان در جسم و جان دین است و باید مانند خون در شریان‌های حوزه مقدسه علمیه جریان یابد و فکر و روح طلاب عزیز از آن سیراب شود.

مبنای حدیثی امتیاز و اعتبار همیشگی حوزه است و حوزه‌های علمیه باید این افتخار دیرینه را برای خود حفظ نماید و اساس و بنیاد همه تحقیقات حوزوی باید بر این محور باشد که دوری از آن ظلمت و تاریکی و جهل است. احیای قلوب و نفوذ مستعد و تهذیب واقعی و عرفان حقیقی فقط با استفاده از حدیث و تنفس در فضای نورانی روایات ممکن و مقدور است و دوری از نورانیت احادیث اهل‌بیت(ع) خسران عظیم و سقوط در دره‌های جهل و هلاکت ابدی است.

حقیر از اساتید محترم و مدیران حوزه‌های علمیه درخواست دارم که در سطوح مختلف حوزه کلاس‌ها و برنامه‌های منظم و هدفمند حدیث‌شناسی و مراجعه و انس با روایات را در صدر برنامه‌های تربیتی و علمی قرار دهند تا حوزه علمیه با منهج و روش سلف صالح در مطالعه و دقت و استنباط از احادیث بیش از پیش موفق باشد.

بحمدالله تعالی جوامع روایی ما همیشه مورد توجه و عنایت ویژه فقیهان و دانشمندان بوده و در صدر همه کتاب‌ها درخشندگی خاصی داشته است. در این میان کتاب شریف کافی و نویسنده عظیم‌الشأن آن محقق برجسته جهان اسلام کلینی در اوج عظمت و شکوه قرار دارد./813/پ203/ب1

تعداد بازدید : 11
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات