۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۹۳۶۶۴
سر مقاله؛

دشمن‌شناسی

دشمن‌شناسی
ایران ۴۰ سال است که پس از دو هزار و ۵۰۰‌سال حکومت شاهان، به‌صورت جمهوری اداره می‌شود؛ جمهوری برآمده از رأی و خواسته مردمانی مسلمان.
به گزارش خبرگزاری رسا، ایران ۴۰ سال است که پس از دو هزار و ۵۰۰‌سال حکومت شاهان، به‌صورت جمهوری اداره می‌شود؛ جمهوری برآمده از رأی و خواسته مردمانی مسلمان.
 
بررسی عملکرد انقلاب در ۴۰ سالگی‌اش را به دو طریق می‌توان انجام داد: اول پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها و دوم معارضان و مخالفت‌ها. در‌واقع ایران اسلامی را باید در برابر دشمنانش شناخت که او را از بدو تولد تا امروز تحریم کرده‌اند که یک قلمش در فروش نفت بوده، جنگ بزرگ هشت‌ساله‌ای را علیه‌اش به وجود آورده‌اند، از اعمال سیاست‌های حقوقی و فرهنگی ظالمانه بر او دریغ نداشته‌اند و حرکت‌های تروریستی و خرابکارانه وسیعی را در داخل و پیرامونش شکل داده‌اند.
 
هر کدام از این لایه‌های دشمنی، می‌توانست یک حکومت نوپای انقلابی را به زیر بکشد، کما اینکه در بسیاری از کشور‌های دنیا چنین سیاست‌ها و اقدام‌هایی نتیجه داده است.
 
اما انقلاب مانده و هر روز درختی تناورتر شده. سیاست رسانه‌ای ما، نباید در حد و مرز اول، یعنی تبیین رشد و توسعه، متوقف بماند؛ بلکه باید بتوان به نسل جدید این موضوع را نشان داد که در افق دهه‌۵۰، که اوج اقتدار شوروی و آمریکا بود، هیچ چشم‌اندازی برای شکل‌گیری یک کشور مستقل وجود نداشت و این نکته نه در مقیاس جهانی بلکه در میان مبارزان ایرانی نیز تا حدی شیوع پیدا کرده بود و انقلاب خمینی کبیر (ره) در چنین محیط و فضایی شکل گرفت و به پیروزی رسید و شاید همین راز ماندگاری‌اش در تمامی این ۴۰‌ساله بوده و خواهد بود. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: صبح نو
ارسال نظرات