۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۲۸۴۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

حوزه مشاوری امین و مطمئن برای دستگاه تعلیم و تربیت است

حوزه مشاوری امین و مطمئن برای دستگاه تعلیم و تربیت است
حجت الاسلام صادقی از آمادگی حوزه علمیه مازندران در اجرای برنامه های مشترک دینی و فرهنگی در سطح مدارس آموزش و پرورش استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با مهم ارزیابی کردن تقویت و گسترش برنامه های فرهنگی و دینی در سطح مدارس استان، لازمه این امر را حضور پررنگ مبلغان دینی در مدارس عنوان کرد.

وی با بیان این که آموزش در کنار پرورش و تربیت دینی معنا پیدا می کند، افزود: آموزش بدون تربیت اخلاقی و دینی هدر دادن منابع است و اثری برای جامعه اسلامی نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در شرایطی که دشمن همه توان خود را در جهت از بین بردن هویت دینی جوان ایرانی به کار گرفته باید زیرساخت های اخلاقی و دینی دانش آموزان از دوران مدرسه تقویت شود، خاطرنشان کرد: مدارس خط مقدم اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، اخلاق و معنویت را دو رکن جداناپذیر از برنامه های آموزشی عنوان کرد و افزود: آموزش در مدارس بدون توجه به این دو اصل مهم مانعی در رسیدن به رشد علمی و معنوی خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه امروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی حتی در خانواده ها نیز رسوخ کرده است، بیان داشت: باید با تقویت و گسترش برنامه های اخلاقی و معنوی جلوی رشد قارچ گونه این آسیب های خطرناک در جامعه گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز فضای مجازی با وجود همه محاسنی که دارد به آسیب و خطر جدی برای نسل جوان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: حضور مستمر مبلغان دینی در مدارس و در کنار دانش آموزان می تواند سدی مطمئن در برابر آسیب های اجتماعی باشد.

حجت الاسلام صادقی از حوزه علمیه به عنوان مشاوری امین برای دستگاه تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: همه مدارس علمیه مازندران آماده همکاری و همراهی در اجرای برنامه های مشترک دینی و فرهنگی در سطح مدارس آموزش و پرورش هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هر گونه بی توجهی به برنامه های فرهنگی و تربیتی در سطح مدارس با آثار مخرب و غیر قابل جبرانی در آینده همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید با تسهیل قوانین و مقررات موجود بسترهای لازم برای تقویت برنامه های دینی با حضور مبلغان را در سطح مدارس فراهم کنیم./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات