۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۹۱۳۳۳
در نشست خبری؛

ویژه برنامه های بزرگداشت حماسه 9 دی در مشهد اعلام شد

ویژه برنامه های بزرگداشت حماسه 9 دی در مشهد اعلام شد
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ویژه برنامه های بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی در مشهد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری به تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت حماسه یوم الله 9 دی در خراسان رضوی پرداخت.

وی به برگزاری راهپیمایی گرامیداشت حماسه نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، اشاره کرد و گفت: این مراسم ساعت 8:30 صبح روز یکشنبه نهم دی با تجمع در عرصه میدان شهدا آغاز و سپس به سوی حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد و پس از اجتماع در رواق امام خمینی«ره» از بیانات حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، رییس دفتر  عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام سلطانی افزود: نشست «حماسه انقلابی 9 دی» با حضور حضرت آیت الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در ساعت 9:15 صبح روز پنج شنبه 6 دی در مدرسه عالی نواب با حضور اساتید، مدرسین و طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: همایش بزرگ پرچمداران بصیرت با حضور طلاب و روحانیون و خانواده‌ها آنان در روز پنج‌شنبه 6 دی ساعت 18 عصر در مجتمع آیه ها برگزار و حجج اسلام طائب و راشد یزدی سخنرانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: همایش طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در روز یکشنبه نهم دی ساعت 8 صبح در مدرسه عالی نواب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سلطانی افزود: همایش بصیرت‌افزایی با حضور مسؤولان شورای هیئات مذهبی و مسئولان استانی و تقدیر از خادمان اهل بیت(ع) روز پنجشنبه 6 دیماه از ساعت 20 تا 22 در محل حسینیه امام خامنه ای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سخنرانی حجت الاسلام احمدزاده، مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان برگزار خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به ویژه برنامه های بزرگداشت حماسه نهم دی در آستان قدس رضوی اشاره و ابراز کرد: آستان قدس رضوی از اول دی‌ماه همه مراسم و برنامه ها را با رویکرد بصیرت افزایی برگزار و برنامه‌های جامعی نیز از 10دی تا 22 بهمن بنام چله انقلاب در نظر گرفته و برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی با موضوع پرسمان‌های نهم دی با دعوت از سخنرانان برجسته کشوری، برگزاری دوره آموزشی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، هم اندیشی ائمه جماعات از جمله این برنامه ها در آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام سلطانی اظهار کرد: سپاه امام رضا(ع) مسابقه کتابخوانی با موضوع بصیرت انقلابی از کتاب نفوذ در 11 و 13 دیماه برگزار می نماید.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به برنامه های اجرایی به همت قرارگاه فرهنگی ولی امر با همکاری نهادها اشاره و ابراز کرد: با همکاری نهاد های مختلف همایش«خط روشنگرى» و سخنرانی بصیرتی در مساجد و دانشگاه های سطح شهر برگزار می شود.

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان افزون بر نواختن زنگ بصیرت در مدارس، فراخوان فرهنگیان و دانش‌آموزان و تشکل های دانش آموزی جهت حضور در مراسم راهپیمایی و تنویر افکار نسل سوم و چهارم، تعیین انشاء با موضوع فتنه چگونه به وجود آمد و چگونه دفع گردید؟ اهتمام خواهد ورزید.

حجت الاسلام سلطانی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برنامه های تجلیل از خاندان شهدای نهم و دهم دی‌ماه، چاپ جزوه با عنوان بصیرت، خواص و بی‌خواص و چاپ پوستر نهم دی، فراخوانی از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، زمینه مصاحبه صداوسیما و مطبوعات با خانواده شهیدان غنیان و فیضی از شهدای فتنه سال 88 را فراهم می کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: توزیع اقلام تبلیغی ویژه راهپیمایی، اختصاص تعداد 120 دستگاه اتوبوس رایگان برای ایاب و ذهاب مردم مشهد، نصب بنر و فضاآرایی و جانمایی سطح شهر با موضوع بصیرت افزایی بر روی بیلبوردهای شهری از دیگر برنامه ها جهت بزرگداشت این حماسه ملی است.

وی به بصیرت افزایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اشاره و ابراز کرد: با ابلاغ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به ائمه جمعه و ستادهای نمازجمعه شهرستان ها در باب بصیرت‌افزایی در خطبه های نماز جمعه به این امر تأکید می شود.

حجت الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد: در سطح استان نیز مراسم مشابه‌ای از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ها برگزار می‌شود./864/پ202/ب1

ارسال نظرات