۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۹۱۰۶۸

هشدار دارالافتا از افزایش اسلام هراسی در آمریکا

هشدار دارالافتا از افزایش اسلام هراسی در آمریکا
دارالافتای مصر با انتقاد از افزایش اسلام هراسی در آمریکا تاکید کرد که مسأله تروریسم تکفیری این پدیده را تشدید کرده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مرکز مبارزه با اسلام هراسی وابسته به دارالافتای مصر در گزارشی اعلام کرد که حوادث تروریستی که از سوی برخی سازمان‌های تروریستی انجام می‌شود عامل اصلی خشونت علیه مسلمانان در آمریکا نیست.

دارالافتا تاکید کرد که پژوهشگران عرصه اسلام هراسی معتقدند که هجمه روزنامه‌های آمریکایی علیه اسلم و مسلمانان همواره وجود داشته و حوادث تروریستی این روند را تشدید بخشیده است.

مرکز مبارزه با اسلام هراسی افزود: مقالات و گزارش‌هایی که علیه مسلمانان در روزنامه‌های آمریکایی منتشر می‌شود هیچ ارتباطی با موضوع تروریسم یا افراط گرایی ندارد. در بیست سال اخیر استفاده از ادبیات ضد اسلام گرایی در مجلات و روزنامه‌های آمریکایی بسیار افزایش یافته است.

این مرکز خاطر نشان کرد: از میان 850هزار مقاله‌ای که در عرض بیست سال در 17 روزنامه و مجله منتشر شده است کلمات مسلم و مسلمان، یهود، کاتولیک بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است که در این میان بیش از 70% از این مقالات به اسلام هراسی اختصاص دارد.

در این گزارش همچنین با تحلیل مقالات منتشره آمده است: مسلمانان نه تنها در عرصه زندگی اجتماعی که حتی در بهره بری از حقوق معنوی و مادی نیز مورد تبعیض قرار میگیرند در حالی که جامعه آمریکا اطلاعات خود از اسلام و مسلمین را از طریق رسانه‌ها دریافت می‌کنند.

دارالافتا در پایان اظهار داشت: رسانه‌ها، روزنامه‌ها و مجله‌ها باید در پوشش اخبار مسلمانان بازنگری کرده و از مواضع ضد اسلامی خود دست بردارند./981/ب901/ف

ارسال نظرات