۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۹۰۹۳۱
امام جمعه ارومیه:

هنر باید در خدمت اسلام باشد + فیلم

هنر باید در خدمت اسلام باشد + فیلم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ضرورت استفاده از هنر در راستای اهداف اسلام، هنر باید در خدمت اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی صبح امروز در همایش انقلاب اسلامی به روایت هنر که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت مسجد در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است به گونه‌ای که یک رکعت نماز در مسجد ثواب د‌ه‌ها رکعت نماز در خانه و منزل را دارد.

وی اضافه کرد: نخستین بنای پیامبر در مدینه، بنای مسجد بود که مشکلات آن روز جامعه اسلامی در آنجا مورد بررسی قرار گرفته و حل می‌شد و مسجد به عنوان یک پایگاه توحید است.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که قرار است امسال جشن گرفته شود باید مساجد در تبیین دستاوردهای انقلاب فعال عمل کنند و چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را با تبیین دستاوردهای نظام با قدرت مضاعف جشن بگیرند.

وی ادامه داد: در روایات هست که بنای یک مسجد به اندازه آشیانه پرنده هم اگر باشد خدای متعال در قیامت در مقابل این اثر خانه‌ای را در بهشت به شخص خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: کارهایی که امروز در مساجد در قالب کانون‌های فرهنگی هنری انجام می‌گیرد بسیار با اهمیت، شاید شبیه همین کار در خارج از مسجد در فرهنگسراها هم صورت می‌گیرد ولی به اندازه مسجد نمی‌تواند تاثیرگذار باشد علتش این است که کار در مسجد هم ثواب مضاعف دارد و هم تشویق نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد است.

وی بیان داشت: باید اسلام را امروز در قالب هنر به جامعه عرضه کنیم چرا که تاثیر هنر بر مخاطب قابل کتمان نیست، نمونه این کار را در سریال مختار می‌توان مشاهده کرد که با این سریال مختار را به همه مسلمانان جهان معرفی کرد و امروز بعد از گذشت چند سال تکرار این فیلم هم که پخش می‌شود بسیار جذاب است.

نمانیده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: کانون‌های مساجد امروز باید به هنر روی بیاورند و دین را به عنوان یک هنر به جامعه معرفی کنند همان‌کاری که خدای متعال در مراسم‌ معنوی حج انجام داده است که اعمل حج را در قابل یک حرکت هنری عرضه کرده است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم چند تن از هنرمندان انقلاب اسلامی تجلیل شد./935/پ203/ب1

تعداد بازدید : 14
ارسال نظرات