۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۹۰۷۸۰
امام جمعه ارومیه:

انسان عاقل دنبال ریاست نمی‌رود

انسان عاقل دنبال ریاست نمی‌رود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: آن‌ کسی که رییس قومی باشد حساب و کتابش در روز قیامت بسیار سنگین خواهد بود و انسان عاقل دنبال ریاست نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: انسان در اثر فراموشی قیامت به هوای نفس روی می‌آورد و هوای نفس انسان را از رسیدن به خدای متعال باز می‌دارد و قران کریم وعده داده است که کسانی که قیامت را فراموش کردند عذاب قیامت بر آنها حتمی است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید؛ در روز قیامت انسان‌ها به دنبال دو قدم جا می‌گردند تا از لرزش قیامت در امان بمانند و بهترین انسان کسی است که جایی را برای اتکا پیدا کند.

امام جمعه ارومیه رعایت حقوق خانواده را ضروری دانست و بیان داشت: انسان باید نسبت به خانواده خود هم حق‌الناس را رعایت کند و هر از گاهی حساب و کتاب کند اگر کسی از خانواده حقی بر گردن او دارد حلالیت بطلبد و نگذارد برای قیامت بماند.

وی افزود: امروز فضای مجازی به گونه‌ای است که با یک کلید یک مطلب را میلیون‌ها نفر می‌بینند اگر و دروغ باشد باید روز قیامت پاسخگو بود و پاسخ‌گو بودن به این مسئله در قیامت به این راحتی ها نخواهد بود.

خطیب نماز جمعه ارومیه اضافه کرد: 26 آذر روز حمل و نقل است، کامیوندارانی که در جبهه‌ها از عزت کشور دفاع کردند و امام این روز را به نام کامیون‌داران گذاشت، کامیون دارانی که روزها به دور از خانواده در جاده‌ها به دنبال کسب روزی حلال هستند و این یک عبادت است.

وی شب یلدا را فرصت عبادت دانست و گفت: شب یلدا نباید به شب عذاب تبدیل شود، نباید در این شب کارهای خلاف دین انجام گیرد و باید به صله‌رحم، یاد فقرا بودن و کارهای ارزشمند که عبادت محسوب می‌شود روی آورد و نباید در این شب معصیت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: همانگونه که رهبری هم چند روز قبل اشاره کردند آن‌کسی که رییس قومی باشد دست بسته به قیامت می‌آید و اگر فرد صالحی باشد و در انجانم وظیفه خود کوتاهی نکرده باشد خداوند دستش را باز می‌کند و اگر فرد ناصالحی باشد زنجیرهای گردنش اضافه می‌شوند و انسان عاقل به دنبال ریاست نمی‌رود و اگر ریاست هم به دنبال وی آمد اگر تکلیف الهی نباشد قبول نمی‌کند.

وی در پایان با متذکر شدن روز ولادت حضرت عیسی(ع) اظهار داشت: 4 دی ماه روز ولادت حضرت عیسی(ع) است ولادت حضرت پر از معجزات الهی است و اسلام حضرت عیسی(ع) را تائید کرده است و درواقع اسلام سبب شد مکتب الهی حضرت عیسی زنده بماند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات