۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۷۶۲۵۴
نماینده خبرگان رهبری:

روحانیان به دنبال جذب مخاطبان جوان باشند

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز یکی از مهمترین اقدامات روحانیت در طول اعصار مختلف را ارتقای بصیرت دینی مردم دانست و گفت: برای تحقق این رسالت خطیر در عصر کنونی باید طلاب نسبت به مسائل روز آشنا باشند.
حجت الاسلام دیرباز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوی که در بقعه شیخ نوایی برگزار شد، اظهار داشت: نگاهی به تاریخ نشان می دهد که روحانیت در سایه اعتماد مردمی توانسته به نقش معنوی خود عامل شود.

وی با بیان این‌که رسالت روحانیت همواره بنا به اقتضای زمان خود تفاوت‌هایی داشته است، خاطرنشان کرد: البته تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت محور اصلی رسالت روحانیت و حوزه های علمیه بوده است، اما به فراخور زمان، روحانیت در بخش‌هایی از جامعه رسالت اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی دیگری بر عهده داشته است.

نماینده خبرگان رهبری یکی از مهمترین اقدامات روحانیت در طول اعصار مختلف را ارتقای بصیرت دینی مردم دانست و افزود: برای تحقق این رسالت خطیر در عصر کنونی باید طلاب نسبت به مسائل روز آشنا باشند؛ برای جذب جوانان به مسائل معنوی باید با ادبیات آنان آشنا بود.

وی با اشاره به این‌که طلاب در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان نقش بسزایی داشته اند، گفت: علما و روحانیان در سال های پس از انقلاب همواره در کنار رزمندگان و کسانی بودند که در راه حفظ و صیانت از نظام اسلامی در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی و جانفشانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر شناخت ابعاد بزرگ و سرنوشت ساز واقعه غدیر اظهار داشت: ولایت تعیین کننده مسیر عزت اسلامی است؛ اگر روحانیت بتواند پیام و فلسفه حقیقی غدیر را آنگونه که هست به جامعه برساند، بسیاری از گرفتاری ها برطرف خواهد شد.

گفتنی است، مراسم عمامه گذاری 24 طلبه شهرستان خوی امروز همزمان با عید سعید غدیرخم در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار شد که از این تعداد 17 نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) و هفت نفر از طلاب جوان مدرسه علمیه سفیران هدایت بودند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات