۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۲۳۸۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

آسیب های پیش روی خانواده نتیجه عدم مسؤولیت پذیری است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه هریک از افراد خانواده نسبت به یکدیگر مسؤولیت هایی بر دوش دارند، گفت: عدم توجه به مسؤولیت ها موجب رواج آسیب ها خواهد شد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در همایش ائمه جمعه پنج استان کشور در لرستان گفت: در کانون خانواده باید به مسؤولیت ها توجه شود.

وی با اشاره به مسؤولیت زن و مرد، مادر، پدر و فرزندان در خانواده افزود: ائمه جمعه در بحث تبیین مسؤولیت های خانواده باید فرهنگ سازی و روشنگری کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان از مسؤولیت به معنای تعهد، برعهده گرفتن، انجام تکالیف و وظایف یاد کرد و اظهار داشت: عدم مسؤولیت پذیری و عمل نکردن به مسؤولیت ها آسیب ها را متوجه کانون خانواده خواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت ائمه جمعه در راستای تبین ازدواج آسان و خانواده ایده آل، گفت: عدم مسؤولیت پذیری جوانان از عوامل بالا رفتن سن ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه در اسلام و مفاهیم دینی به اهمیت مسؤولیت پذیری تأکید شده است، اظهار داشت: تلاش خانواده ها باید به سمت مسؤولیت پذیری باشد.

وی راه جلوگیری از شبهات و آسیب ها را توجه به مسؤولیت ها خواند و گفت: مسؤولیت همسر داری، تکیه گاه بودن مرد، تأمین معیشت و اقتصاد خانواده از سوی مرد، فرزندآوری، فرزند پروری، مادر بودن، زن دادن پسر و شوهر دادن دختر و حفظ دین خانواده از جمله مسؤولیت های مهمی در خانواده است که باید از سوی ائمه جمعه و در سخنرانی ها تبییین شود./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات