۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۳۴۹۶۶
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

جرایم در شب‌‌های قدر کاهش چشم‌گیری دارد

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه بر اساس آمارها جرایم در شب‌های قدر کاهش چشم‌گیری دارد، گفت: اگرچه آمار جرایم در کل ماه رمضان کاهش می یابد اما در شب های قدر به دلیل گسترش معنویت کاهش بیشتری را شاهد هستیم.
قدر

حجت الاسلام حسن روحانی نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شب قدر شبی است که سرنوشت یک انسان در آن رقم می خورد و انسان می تواند با انرژی و معنویتی که در این شب پیدا می کند خودش را یکسال بیمه کند، ابراز کرد: یک بخش از ترویج معنویت در جامعه اسلامی به ترویج مراسم های مذهبی بر می گردد که از صدر اسلام بوده و گسترش پیدا کرده تا به ما رسیده است.

 

وی ادامه داد: شب زنده داری شب قدر انجام یکی از این مراسم هاست؛ شب قدر و قرآن به سر گرفتن و دعای جوشن کبیر خواندن و اعمال دیگری که در این شب انجام می دهیم باعث می شود موجی از معنویت در جامعه به وجود بیاید.

 

کارشناس مسائل حقوقی با بیان اینکه بر اساس آمارها بیشترین کاهش جرائم در این شب ها صورت می گیرد، تصریح کرد: اگرچه آمار جرائم در کل ماه رمضان کاهش می یابد اما در شب های قدر به دلیل گسترش معنویت کاهش بیشتری را شاهد هستیم.

 

مدیران و نخبگان نقش مهمی در ترویج دین دارند

حجت الاسلام روحانی افزود: نخبگان و مدیران و دانه درشت های فرهنگی جامعه به خاطر اینکه از معنویت کمی فاصله می گیرند قدر این فرصت ها را نمی دانند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر آنها با معنویت عجین شوند و از گناه فاصله بگیرند و همچنین مباحث پولی آنها را وسوسه نکند قطعا قدر معنویت را خواهند دانست.

 

 وی با بیان اینکه اگر مدیران و نخبگان قدر معنویت را بدانند و آن را در جامعه ترویج دهند مردم هم از آنها پیروی می کنند، بیان کرد: نخبگان و مدیران هر سمت و سویی را نشان دهند مردم هم به همان سمت و سو می روند.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: آنها باید قدر این فضا و معنویت را بدانند و خودشان اولا عامل باشند و در مرحله معد به ترویج این تفکر و مذهب بپردازند.

 

بهترین راه حل مشکلات دعا برای فرج امام زمان(عج)

وی با اشاره به اینکه بهترین دعا که باعث حل همه مشکلات می شود دعا برای فرج امام مهدی(عج) است، اظهار داشت: در کنار دعا برای فرج و سلامتی امام زمان(ع) دعاهای دیگری هم که مجد و عظمت انقلاب اسلامی است مانند سلامتی مقام معظم رهبری و پیروزی جهان اسلام را باید در این شب ها از خدای سبحان خواست.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: کسی که اهل معنویات باشد دیر خشمگین می شود و بهتر می تواند معضلات جامعه را حل کند این هم به خاطر آن است کی اینگونه افراد از آرامش نسبی بالاتری برخوردارند، بنابراین مذهبی بودن در ارتقا فرهنگ جامعه تاثیر گذار است./875/ت302/ی

ارسال نظرات