۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۰۶۱۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

تطهیر صحیفه اعمال بیش از 10 هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: در مراسم اعتکاف امسال 10 هزار و 277 نفر در شهرستان های هشت گانه این استان به طواف حریم الهی رفتند و صحیفه اعمال خود را تطهیر کردند.
مراسم اعتکاف در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت های انجام شده در زمینه برگزاری آیین معنوی اعتکاف در خراسان شمالی پرداخت و اظهار کرد: امسال مراسم اعتکاف در ایام البیض(سیزدهم تا پانزدهم رجب)، مصادف با بیست و سوم، بیست و چهارم و بیست و پنجم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور با شرکت 10 هزار و 277 نفر در استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

به گفته وی از این تعداد هشت هزار و هشت نفر خواهر و دو هزار و 269 نفر برادر بودند و بر این اساس بیش از 80 درصد معتکفان امسال در استان خراسان شمالی را خواهران تشکیل داده بودند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا عنوان کرد: همچنین امسال نیز همانند سال های گذشته بیش از 75 درصد معتکفان در این استان را جوانان و نوجوانان تشکیل داده بودند که این موضوع نشان دهنده رویش های انقلاب اسلامی و گرایش جوانان به برنامه های مذهبی و اسلامی است.

 

وی با بیان این که امسال مراسم معنوی اعتکاف در 120 مسجد شامل 85 مسجد روستایی و 35 مسجد شهری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: از شمار کل معتکفان در استان خراسان شمالی دو هزار و 470 نفر در شهرستان بجنورد، دو هزار و 550 نفر در شهرستان اسفراین، هزار و 269 نفر در شیروان، هزار و 370 نفر در مانه و سملقان، 814 نفر در گرمه، 800 نفر در فاروج، 635 نفر در جاجرم، 194 نفر در سنخواست و 175 نفر در شهرستان راز و جرگلان معتکف شده بودند.

 

به گفته این مسؤول مراسم اعتکاف امسال در مراکز شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در هشت مسجد محوری بجنورد، سه مسجد در اسفراین، پنج مسجد در گرمه، دو مسجد در سنخواست، سه مسجد در راز و جرگلان، سه مسجد در مانه، شش مسجد در شیروان، سه مسجد در فاروج و دو مسجد در جاجرم برگزار شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: همچنین امسال 835 دانشجوی خواهر و برادر نیز در محل مسجد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشی و درمانی استان خراسان شمالی معتکف شده بودند.

 

وی افزود: امسال نام نویسی از متقاضیان اعتکاف در استان خراسان شمالی از دهم اردیبهشت تا بیست و دوم این ماه به صورت اینترنتی و با مراجعه به وب سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس www.tebyan-bojnurd و یا با مراجعه حضوری به ادارات تبلیغات اسلامی و مساجد روستایی انجام شد و هزینه شرکت در آیین اعتکاف امسال نیز 25 هزار تومان بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: امسال برای دومین سال ثبت نام از متقاضیان اعتکاف به صورت اینترنتی در تمامی شهرستان های استان انجام شد و به همین دلیل نیز مشکلات و نواقص در زمینه ثبت نام معتکفان به نسبت پارسال بسیار کمتر شد اما تلاش می شود تا این کاستی ها در سال بعد از این میزان نیز کمتر شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به این که در مراسم اعتکاف امسال در استان خراسان شمالی 150 مبلغه خواهر و روحانی برادر از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز حوزه های علمیه بومی استان حضور داشتند، اضافه کرد: در این ایام برنامه هایی چون اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسمات سخنرانی دینی، تشکیل حلقه‌های مختلف قرآنی، برگزاری کلاس اخلاق، برگزاری مراسم دعا، توزیع جزوه‌های بایدها و نبایدهای اعتکاف، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه های معرفت، برگزاری دعا و مسابقه کتابخوانی با همکاری روحانیان اعزامی در مساجد محل اعتکاف برگزار شد.

 

به گفته وی امسال اگر چه ایام البیض و موعد اعتکاف با زمان امتحانات دانش آموزان و دانشجویان مقارن شده بود اما در مجموع شمار معتکفان در استان خراسان شمالی به نسبت سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافت.

 

گفتنی است، امسال همزمان با ایام البیض بیش از 700 هزار نفر در چهار هزار مسجد شهری و روستایی ایران اسلامی در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات