۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۵۳۳۱۹
مدیرکل اوقاف مازندران:

دوستی با اهل بیت بهترین راه گریز از بحران‎های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه امامزادگان صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان مطهر آنها بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام  ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی چهار پروژه عمرانی اوقاف منطقه لاریجان آمل با بیان این که وجود امامزادگان یک خیر و برکتی ارزنده است، گفت: امامزادگان پرچمدار حقانیت و فضلیت در جامعه بودند که باید در راستای شناساندن این بزرگواران به جامعه اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه امامزادگان صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان مطهر آنها بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.

 

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به این که ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است، یادآور شد: تبدیل آستان مقدس امام زادگان به قطب های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به منزلت امام زادگان در راستای بصیرت ولایی در جامعه باید صورت گیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که معرفی امام زادگان سبب آگاه سازی همه اقشار جامعه از کرامات و فضائل این بزرگواران می شود، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای امام زادگان امروز به عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای آن حرکت کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که تاریخ مازندران سرشار از عشق ومحبت مردم به اهل بیت(ع) است که درگذشته چه خدمات شایان توجهی به اسلام کردند، بیان داشت: امیدواریم دانشنامه مازندران که در حال تهیه و تدوین است بتواند مازندران را آن گونه که شایسته است نشان دهد.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که متولیان موقوفه ها از جایگاه ارزنده ای برخوردار هستند که جایگاه آنان در این عرصه و نیز اداره های اوقاف و امور خیریه خلل ناپذیر است، خاطرنشان کرد: ارزش و جایگاه متولیان موقوفه ها در حدیث های فراوانی از قول ائمه معصوم(ع) نقل شده است و حتی در برخی موارد اجر و پاداش آنان از خود موقوفه نیز بالاتر است و دلیلش این است که آنان در زنده نگه داشتن وقف به صورت نسل به نسل در تلاش هستند.

 

وی با اشاره به این که بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شود، گفت: در این طرح همه نیازمندی های فرهنگی ومعنوی افراد در بقاع متبرکه تامین خواهد شد و مسؤولان اجرایی در شهرستان ها باید در تحقق و تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی همکاری بیشتری را داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان این که خیرین این کمک ها را به عنوان مدال افتخار خو دارند، بیان داشت: وقتی کسی مال خود را وقف می کند در واقع دست به معامله ای بی ضرر با خداوند منان می زند که از اجری والایی برخوردار است.

 

وی با تاکید بر این که هدف ما اجرای نیت واقفان به بهترین شکل ممکن است، خاطرنشان کرد: اگر برخلاف نیت واقفان عمل کنیم خلاف شرع و قانون است./950/پ202/ب

ارسال نظرات