۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۷۱۹۷
در دو ماه گذشته؛

10 میلیون زائر در اماکن متبرکه مازندران حضور یافتند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از حضور ده میلیون زائر دو ماهه نخست تابستان امسال در امامزادگان و اماکن متبرکه استان خبرداد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از حضور ده میلیون زائر دو ماهه نخست تابستان امسال در امامزادگان و اماکن متبرکه استان خبرداد.

 

وی با اشاره به این که بیش از هزار و 300 امامزاده در مناطق مختلف استان وجود دارد، افزود: حضور مشتاقانه و گسترده مردم ولایتمدار کشورمان در این اماکن مقدس نشان دهنده علاقه مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: این حضور معنوی شامل مردم استان، زائران و مسافران از دیگر استان های کشور و گردشگرران خارجی بوده است.

 

حجت الاسلام سهرابی همچنین به برنامه های اجرا شده در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و گفت: طرح ضیافت الهی های شامل برنامه های مختلفی شامل نماز جماعت در سه وقت، بیان احکام، پاسخگویی به مسائل شرعی، محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری و قاریان و حافظان و گروه های تواشیح و همخوانی قرآن کریم بین المللی، کشوری و استانی، مراسم جزخوانی قرآن مجید، مشاوره در خصوص وقف، مراسم ویژه لیالی قدربرای مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از موقوفات به عنوان سرمایه بزرگ اقتصادی جامعه نام برد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی انقلابی در زمینه احیای این امر در جامعه به وجود آمد.


وی با بیان این که در زمان حکومت ستمشاهی و با شیوه مستکبرانه ای که حاکمان آن دوران در پیش گرفته بودند، املاک وقفی فروخته شد، گفت: با استقرار نظام دینی و اسلامی جمهوری اسلامی بر کشور ایران، زمینه وقف املاک فراهم و به تبع آن درآمد و سرمایه مهم اقتصادی احیا شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از وقف جدید به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در بابل خبر داد و گفت:  امسال این دوازدهمین وقف جدید است که به وقوع می پیوندد و این بار یک خیر بابلی گوی سبقت را از دیگران ربوده و شش دانگ قطعه زمینی به مساحت 210 مترمربع زمین خود را وقف کرده است.

 

وی از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی و فرهنگی ویژه ای در مناطق مختلف کشور یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت های معنوی در جهت تعمیق باورهای دینی در جامعه بهره گرفت.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که این سازمان در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برنامه‌های مهم فرهنگی در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های تأثیر‌گذار دینی و فرهنگی در سطح اماکن متبرکه به صورت ویژه در سازمان اوقاف دنبال می‌شود.

وی از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان ظرفیت‌های دینی و فرهنگی ویژه‌ای در مناطق مختلف کشور یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌های معنوی در جهت تعمیق باورهای دینی در سطح جامعه بهره گرفت./950/پ202/س

 

ارسال نظرات