۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۸۹۷
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد:

مراسم احیا شب‌های قدر در 100 امامزاده مازندران برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران از برپایی مراسم ویژه شب‌های قدر در 100 امامزاده شاخص این استان خبر داد.
مراسم احياي شب قدر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران  امروز در جلسه هماهنگی برنامه های شب های قدر استان در ساری با اشاره به اهمیت شب قدر گفت: در شب قدر قرآن کریم نازل شد و ماه مبارک رمضان آن ظرفیت و لیاقت را داشت که این کتاب وحی بر قلب نورانی پیامبر(ص) نزول شود و اهمیت آن برابر با هزار ماه است.


وی افزود: عظمت و منزلت شب قدر بسیار زیاد است و طبق سوره قدر قرآن کریم شبی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را درک کند و در این شب فرشتگان فرود می‌آیند و برکت و رحمت را به همراه دارند.


حجت الاسلام سهرابی با اشاره به شهادت حضرت علی(ع) در این ماه، اظهار داشت: برای ارتباط با خداوند باید وسیله‌ای داشته باشیم و در ماه مبارک رمضان مولای متقیان حضرت علی(ع) بهترین وسیله برای تقرب به خداوند متعال است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به این که مراسم معنوی لیالی قدر در صد امامزاده استان برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر مراسم معنوی با حضور عموم مردم و با سخنرانی سخنرانان مشهور و مداحان معروف استان همراه با قرآن به سر، دعا و مناجات و ذکر توسل، عزاداری و سینه‌زنی برپا می‌شود.


وی از عموم مردم درخواست کرد تا در جوار امامزادگان که از نوادگان امامان معصوم(ع) هستند، حضور یافته و بتوانند از این طریق استفاده معنوی بیشتر ببرند و توشه‌ای برای آخرت خود بردارند.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با تأکید بر نقش و جایگاه رفیع شب قدر در نزول مغفرت و رحمت الهی و عروج روح کمال جوی انسان به عرش الهی، اظهار داشت: خدا ظرفیت شب قدر را فراهم کرد تا انسان خود را از همه وسوسه ها و جاذبه های بزک کرده و پوشالی دنیوی برهاند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: شب قدر شب انسان کامل است و اگر در روایات ما از حضرت صدیقه طاهره (س) یعنی انسان کامل بعنوان شب قدر یاد شده ؛ این از باب تمثیل است نه تعیین ، و اولیاء خدا همه لیلة القدرند.


حجت الاسلام سهرابی، شب قدر را شب ولی خدا دانست و بیان داشت: شب قدر شب ولی خداست و ولی خدا جاری بر زمان و مکان و حلقه اتصال آسمان و زمین است.


وی خاطرنشان کرد: شب قدر شب نزول ملائکه و روح است و چه بسا که اگر حقیقت روح را درک کنیم عظمت شب قدر آشکار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حرمت خاص شب قدر به نزول قرآن است، ادامه داد: بنابراین معنای قدر و منزلت قدر هرگز به معنای ارزش اعتباری نیست بلکه به برکت قرآن و به معنای ارج وجودی و شدت درجه هستی است.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که از جمله حکمت های نازل شدن قرآن در شب سرنوشت ساز قدر، این است که انسان ها با احیای شب قدر و توجه خاص فکری و عملی به آیات نورانی کلام وحی سرنوشت خود را به صورت الهی و معنوی رقم زنند، گفت: شب قدر شب تقدیر و اندازه‌گیری است و هر امری با حکمت، معین و ممتاز می‌شود./950/پ202/ی

ارسال نظرات