۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۳۴۷۸۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

جهان امروز تشنه بهره گیری از معارف علوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که شخصیت والای امام علی(ع) همچنان در جهان ناشناخته مانده است، گفت: جهان امروز تشنه بهره گیری از معارف علوی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم انس با قرآن در ساری، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای زدودن درون از ناپاکی ها دانست و گفت: باید از لحظه لحظه های این ماه در جهت خود سازی و تهذیب نفس بهره گیریم.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان یک الگو و سرمشق است‌ براى اینکه ثابت کنیم که می‌توانیم مراقب صحت عمل‏ و درستى عبادات خویش باشیم، افزود: ماه رمضان و روزه‌داری منجر به افزایش مشارکت در کارهاى‏ خیر و عام‌المنفعه می‌شود و فرصت مغتنمی است تا با حضور در مجالس قرآن و احکام، بیش از پیش با واجبات الهی آشنا شویم.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: فضای ماه رمضان بهترین فرصت است تا بتوانیم روحیه مادی‌گری و دوستی به دنیا را از خود دور کنیم و دنیا را مقدمه‌ای برای آخرت دانسته و برای روز معاد تلاش و کوشش کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز ضربت خوردن امام علی (ع) گفت: بی بصیرتی برخی افراد در دوران امام علی(ع) عامل شهادت آن امام همام بود.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: حضرت علی(ع) در همه زمینه‌ها برای همه افراد الگوی به تمام معنا است و کسانی که در زندگی پیرو این امام هستند باید راه آن بزرگوار را در عمل نشان دهند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: شخصیت حضرت علی‌(ع) تاکنون برای هیچ کس شناخته نشده است و غیر از خداوند و پیامبر و ائمه معصومین(ع) شخصیت آن بزرگوار را درک نکرده‌اند و کتاب گرانسنگ نهج‌البلاغه باید مانند قرآن کریم در برنامه زندگی انسان‌ها قرار گیرد تا از کلام حضرت علی‌(ع) در زندگی استفاده شود.

 

وی با تأکید بر تبیین بیشتر جایگاه امام علی‌(ع) در‌ جامعه گفت: نسل جوان ما امروز نیازمند الگو‌گیری از شخصیت های بزرگی چون حضرت علی‌(ع) هستند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به عدالت حضرت علی‌(ع) گفت: حضرت علی‌‌(ع) بزرگ‌ترین مجری عدالت در جهان بود و آن حضرت تا جایی به عدالت اهمیت می دهد که قاتلش ابن ملجم هم از آن حضرت شرمنده می شود.
 

مدیر کل اوقاف مازندران از مهم ترین وظایف آحاد جامعه اسلامی را تبعیت از ولی فقیه دانست و تصریح کرد: ولی فقیه نعمت بزرگ و هدیه الهی است که به ما عطا شده است و اگر از ولی فقیه زمانمان پیروی کنیم، به یقین در راه و صراط مستقیم الهی که همان راه حضرت علی‌(ع) است، قرار خواهیم گرفت.

 

حجت الاسلام سهرابی ولایت مداری را زمینه ساز رسیدن به سعادت حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار و عظمت امروز ملت ایران مرهون ولایت‌مداری این ملت در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج فرهنگ فرهنگی در سطح جامعه را ضروری دانست و بیان داشت: جامعه امروز به ویژه نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند این فرهنگ اصیل اسلامی هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از برپایی سفره افطاری همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان در 75 امامزاده استان خبر داد./950/پ202/ب

ارسال نظرات