۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۳۲۴۰
در ماه مبارک رمضان؛

طرح ضیافت الهی در 289 بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف گیلان از اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در 289 بقعه متبرکه استان خبرداد و گفت: در این طرح از ظرفیت معنوی امامزادگان در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بهره گرفته می شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح تربیت حافظ قرآن کریم در 354 بقعه متبرکه این استان خبر داد.


وی با بیان این که در چشم اندازه 20 ساله سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تربیت یک میلیون حافظ قرآن به عنوان یک اولویت در دستور کار است، خاطرنشان کرد: سهم گیلان از اجرای این طرح تربیت 32 هزار و 700 حافظ قرآن کریم است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که تربیت سالانه هشت هزار و 176حافظ قرآن کریم در دستور کار این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: مبنای فعالیت های این سازمان رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام عادلی با اشاره به این که طرح تربیت حافظ قرآن از 31 تیرماه امسال آغاز و تا سال 94 ادامه خواهد داشت، بیان داشت: همه تلاش سازمان اوقاف تحقق رهنمودهای رهبری است.


وی با بیان این که طرح تربیت حافظ قرآن در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به اجرا در آمده است، گفت: این طرح در ده شهرستان گیلان اجرایی می شود.


حجت الاسلام عادلی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در 289 بقعه متبرکه استان خبرداد و گفت: در این طرح از ظرفیت معنوی امامزادگان در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بهره گرفته می شود.


وی تقویت اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان، تقویت باورها، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه در جوار بقاع متبرکه و اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش را از دیگر اهداف اجرای طرح ضیافت الهی ذکر کرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، برپایی نماز جماعت، خیمه‌های معرفت، ترتیل خوانی و محافل انس با قرآن کریم با حضوری قاری مصری را از جمله برنامه‌های دیگر طرح ضیافت الهی برشمرد.

 

حجت الاسلام عادلی ماه مبارک رمضان را فرصتی مهم برای مسلمانان در راستای تقویت روحیه معنوی و مقاومت دانست و با بیان این که باید زمینه بهره مندی از فضائل و کرامت ماه مبارک رمضان فراهم شود، گفت: ماه رمضان فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده که در رفتار، اعمال و کردار خودمان بازنگری داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: نباید از این فرصت‌ها غافل بود و به راحتی از کنار آن گذشت، بلکه باید به این نکته توجه کرد که ماه مبارک رمضان نشان دهنده لطف پروردگار به بندگانش است که انسان بتواند نواقص رفتار و عمل و کردار خود را برطرف کند.

 

مدیر کل اوقاف گیلان، نقطه اوج برکات ماه مبارک رمضان را در شب قدر دانست و تاکید کرد: بر اساس روایات وارده، خداوند در قلب انسان می‌گنجد ولی باید توجه داشت که پروردگار در قلب پر از کینه و عداوت و حسد و غرور نمی‌گنجد./950/پ202/ب

ارسال نظرات