۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۳۲۲۲۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است وهمواره درطول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده اند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم جشن میلاد امام عصر(عج) در آستانه مقدس امام زاده عبدالله(ع) آمل با بیان این که حضرت مهدی(عج) مصلح جهانی است و روزی با ظهور خود عدالت را در جهان حکمفرما خواهد کرد گفت: هر مقدمه ای که داشته باشیم نهایت آن به امام عصر برگشت می کند که آن یا انتظار است و یا منتظر می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی هر چه بیشتر جامعه و مانع از فرو رفتن جامعه در تباهی می شود.

وی با بیان این مطلب که مردم امام زمان (عج) خود را دوست می دارند و در این خصوص هیچ شکی وجود ندارد، اظهار داشت: ولی عمق بخشیدن به این اشتیاق، ارتقای معرفت مردم و ترویج اندیشه مهدویت در جامعه به یک برنامه ریزی مناسب و کار شبانه روزی نیازمند است.

حجت الاسلام سهرابی تهیه آثار فرهنگی و هنری در زمینه اندیشه مهدوی و استفاده از ابزار رسانه ملی را از جمله روش های مؤثر در ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان دین اسلام برای از بین بردن اعتقاد مسلمانان جهان به منجی عالم هزینه های سنگینی را متحمل شده اند.

این مسؤول ابراز داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به این مطلب بخوبی واقفند که تا زمانی که ایرانیان ولایت پذیر هستند نمی توانند هیچ خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند بنابراین باید بسیار هشیار باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ضمن برشمردن فضایل منتظران واقعی امام زمان (عج ) افزود: شناخت واقعی امام زمان (عج ) بر همه منتظران واجب و ضروری است.

وی اظهارداشت: دشمن با تحریف واقعیت های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب هایی را به جوامع شیعه وارد می کند، بنابراین وظیفه اصلی مسوولان ابتدا شناسایی این مشکلات و آگاهی بخشی به نسل جوان در زمینه فلسفه انتظار و ظهور است.

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است وهمواره درطول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده اند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت: همه اعتقاد داریم که خداوند متعال ما را آفرید و روشی را بر ما نهاده است و بزرگانی را برای ما فرستاد تا مسیر حقیقت را به ما راهنمایی کنند تا به وسیله آن بتوانیم به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام سهرابی افزود: آن زمانی که می خواهد دین معرفی شود، از زمان بعثت، پیامبر مبعوث می شود تا مردم را از گمراهی نجات دهد و به مسیری سوق دهد که به خدا متصل شوند که پیامبر اصل دین را برای ما آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اصل دین باید روزی کامل شود گفت: آن روز زمانی است که پیامبر گرامی اسلام، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی می کنند و دلیل این انتخاب آن بود که پیامبر پاک تر از حضرت علی پیدا نکرد و تمام اوصاف و ویژگی های برتر را حضرت دارا بود.

حجت الاسلام سهرابی افزود: پس از تکمیل دین زمانی می رسد که دین باید تضمین شود و آن روز عاشورا است که امام حسین در مقابل دشمن جنگید و اگر به تاریخ نگاهی بیاندازیم بعد از شهادت امام حسین(ع) هیچ امامی به اینصورت به شهادت نرسید و در واقع قیام عاشورا را باید نقطه تضمین کننده دین مبین اسلام دانست.

وی گفت: امام حسین(ع)، یارانش و بازماندگان حماسه عاشورا با ریختن خون خود دین را تضمین کردند تا زمانی که روز ظهور حضرت مهدی(عج) برسد که در آن روز عدالت و دادورزی واقعی در کل عالم حکم فرما خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که منتظر واقعی کسی است که علاقه و محبت او  قلبی باشد، گفت: باید سعی کنیم تا زندگانی ائمه معصوم(ع) را در زندگی خود اجرا کنیم تا زمانی که امام عصر ظهور نمود آمادگی کامل در وجود ما استوار باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات