۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۹۴۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف و برگزاری نهمین سوگواره شمیم یاس در تبریز از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاه معرق خط آثار رضا اسماعیلی در نگارخانه میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز و نمایشگاه کتاب فاطمیه در کلیبر گشایش یافت.

در نمایشگاه معرق تبریز 45 اثر با موضوع اسماء‌ اعظم به صورت معرق خط به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه یاد شده تا ششم اردیبهشت ماه جاری از ساعت 15 تا 19 در نگارخانه میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز برپاست.

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) و در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری، همچنین نمایشگاه کتاب 'فاطمیه' در شهرستان کلیبر گشایش یافت.

در این نمایشگاه صدها عنوان کتاب با موضوعات دینی و مذهبی با محوریت زندگی و ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی حضرت زهرا (س) و همچنین کتابهای علمی و آموزشی به نمایش گذاشته شده است.

کتابهای ارایه شده در این نمایشگاه با 20 درصد تخفیف عرضه می‌شوند. نمایشگاه یاد شده تا سی‌ام اردیبهشت ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری کلیبر برپاست.

نمایشگاه حجاب و عفاف در دانشگاه پیام نور تبریز گشایش یافت

بهزاد حاج علیلو، رییس دانشگاه پیام نور مرکز تبریز اظهار داشت: نمایشگاه حجاب و عفاف با همکاری کانون الزهرا و کانون قرآن و عترت این دانشگاه در قسمت شرقی دانشگاه پیام نور در زمینی به مساحت 500 متر مربع برپا شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از 21 غرفه به شکلی تشکیل یافته که از غرفه اول در خصوص خلقت حضرت آدم به صورت پیوسته تا وارد شدن دین اسلام و بعد از موضوع حجاب و عفاف مضوعات ارایه شده است.

حاج علیلو اظهارکرد:‌ این نمایشگاه تا 15 اردیبهشت ماه جاری از ساعت هشت صبح تا هشت عصر برای بازدید عموم دایر می باشد، همچنین نمایشگاه کتابی نیز در این خصوص در حاشیه نمایشگاه مزبور برپا شده و داخل غرفه ها نیز بسته های فرهنگی متنوعی ارایه می شود.

وی یادآورشد: بعد از ظهرها در این نمایشگاه سخنرانی های مذهبی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه صورت می گیرد، سه بوسنیایی تازه مسلمان شده نیز در ایام برگزاری این نمایشگاه در محل حضور یافته و سخنرانی خواهند کرد.

نهادینه کردن فرهنگ نماز و نیایش نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است

امیرعلی جوادیان، عکاس برجسته حوزه دین اظهار داشت: نماز متعالی‌ترین شکل نیایش و اظهار نیاز به درگاه الهی است و با توجه به اینکه اصلی‌ترین جایگاه را در زندگی فردی و اجتماعی مسلمان به خود اختصاص می‌دهد نیازمند توجه و فرهنگسازی بیش از پیش علی‌الخصوص در میان جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: تقوا و دینداری هنرمندان به عنوان الگوهای جامعه، موجب تاثیر در بعد روانی و رفتاری آنان و به تبع آن خلق آثاری پرمحتوا و مبتنی بر ارزش‌های الهی خواهد شد، یک اثر هنری اگر با تکیه بر ارزش‌ها و باورهای الهی هنرمند خلق شود ماندگار می‌شود.

عضو هیئت داوران جشنواره عکس نماز و نیایش، گفت: یک اثر هنری فاخر می‌تواند زیربنای فکری مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و موجبات کمال او را فراهم نماید، در عصر کنونی که انسان نیازمند تبیین افکار و عقاید خود در قالب‌های مختلف با گستره جهانی است،‌ عکس و تصویر می تواند بهترین و تاثیرگذارترین ابزار برای تبیین ارتباط خالصانه و صادقانه انسان با خالق هستی باشد.

وی گفت: نماز و نیایش موجب امنیت روحی و روانی و نشاط قلبی انسان می‌شود و هنرمندان باید با تکیه بر این مولفه و به تصویر کشیدن حقایق نماز و نشاط و شعف عبادت در ایجاد انگیزه و جذب جوانان به انجام این فریضه تلاش کنند.

نهمین سوگواره شمیم یاس در تبریز برگزار می شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: نهمین سوگواره شمیم یاس در رثای بانوی آب و آینه همزمان با شهادت بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در این شهر برگزار می شود.

سید رضا علوی افزود: مردم شهر تبریز درسالهای اخیر به این سوگواره انس گرفته اند و از مدتها قبل از فرارسیدن ایام فاطمیه، پیگیر چگونگی اجرا و اطلاع یافتن از جزییات آن هستند.

وی گفت: امسال هم این سوگواره با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، سخنرانان مذهبی، مسوولین شهر و مردم و عاشقان بزرگ بانوی اسلام در روزهای دوم و سوم جمادی الثانی (پنجم و ششم اردیبهشت ماه جاری ) اجرا می شود.

علوی، همزمانی این سوگواره با برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر دو تن از شهدای گرانقدر و گمنام سالهای دفاع مقدس را مایه عظمت بخشی بیشتر به این آیین دانست و گفت: بی شک مردم قدرشناس شهر تبریز به شایسته ترین شکل ممکن از فرزندان خود استقبال خواهند کرد.

گفتنی است، در برگزاری برگزاری نهمین سوگواره شمیم یاس، کاری از گروه نمایشی کتل تبریز در ساعت 17:30 روزهای یاد شده در تالار فتح خیبر تبریز به روی صحنه می رود. طراحی، نویسندگی و کارگردانی بخش نمایش سوگواره شمیم یاس بر عهده یعقوب صدیق جمالی، مسئول گروه نمایشی کتل تبریز است./935/پ202/ع

ارسال نظرات