۰۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۲۵۶۶۱
از 25 اسفند سال گذشته تاکنون؛

بیش از 700 هزار نفر در اماکن متبرکه مازندران حضور یافتند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران از حضور بیش از هفتصد هزار نفر زائر و مسافر و گردشگر به امامزادگان مازندران خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران پنجم فروردین در جمع خبرنگاران گفت: از روز 25 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین ماه بیش از هفتصد هزار نفر مسافر و گردشگر و زائر به امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران مشرف شدند.

وی افزود: استان مازندران با دارا بودن بیش از هزار و 300 امامزاده بیشترین امامزاده در سطح کشور را دارا است و در ایام نوروز مسافرانی که به این استان سفر می کنند به امامزادگان و اماکن متبرکه هم مراجعه می کنند و بیش از هفتصد هزار نفر به این اماکن مشرف شدند و حدود سی هزار نفر از اقامتگاه سوئیت و زائرسرای بقاع متبرکه استفاده کردند.

مدیر کل اوقاف مازندران افزود: طی بازدیدی که از بقاع شاخص استان و مساجد شبانه روزی در تعطیلات نوروزی انجام شد خوشبختانه نسبت به سال گذشته خدمات دهی بهتری به مسافرین و زائرین و گردشگران صورت گرفته است و خوشبختانه مشکلات خاصی وجود نداشته است.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود از برپایی 33 نمایشگاه عفاف و حجاب در امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: طرح آرامش بهاری با برنامه‌‌های مختلف فرهنگی، نمایشگاهی و خدماتی برای مسافران نوروزی و زائران امامزادگان از بیست و پنجم اسفند در بیش از یکصد امامزاده اغاز وتا چهاردهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که عید نوروز که سنت نیک پیشینیان برای ما به یادگار مانده بهانه‌ای برای صله ارحام و ارتباط و نزدیکی افراد با یکدیگر است که مردم ولایی مازندران در این رابطه پیشقدم هستند، ادامه داد: این سنت نیک امسال با حضور گسترده مردم در لحظه تحویل سال در جوار مقدس امامزادگان همراه شدکه نشاندهنده ارادت قلبی مردم استان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

حجت الاسلام سهرابی افزود: مراسم لحظه تحویل سال نو در امامزادگان با حضور خانواده معظم شهدا، مسؤولان شهرستان ها و استان و قاریان، سخنرانان و مدیحه‌سرایان، و مردم ولایتمدار همراه با زیارت آل یاسین و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جوار امامزادگان آغاز شد.

وی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت با عنوان خیمه‌های آرامش بهاری در امامزاده قاسم(ع) ریحان آباد بهشهر، امامزاده عباس (ع) ساری، امامزاده سید حسین (ع) شیرود تنکابن خبر داد و گفت: پاسخ به شبهات، برگزاری گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف با همکاری مبلغان دینی انجام می شود.

مدیر کل اوقاف مازندران، برپایی نمایشگاه‌هایی با عناوین سیمای عفاف در آیینه حجاب محتوایی و آرامش بهاری را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان کرد و افزود:‌ مطالب جذابی در ارتباط با مسائل دینی و معضلات فرهنگی و اجتماعی از طریق ادبیات جدید در قالب 15 تابلو طراحی شده و در 33 امامزاده برپا و در حال برگزاری است./950/پ202/س
ارسال نظرات