۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۸۹۷۵۵
پژمانفر:

هیچ‌گاه نمی‌توانیم با مذاکره و سازش حقوقمان را به‌دست بیاوریم

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ‌گاه نمی‌توانیم با مذاکره و سازش حقوقمان را به‌دست بیاوریم، گفت: کسانی که راه‌برون رفت از مشکلات را تکیه و سازش با غرب می‌دانند، واداده هستند.
پژمانفر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در نهمین نشست سیاسی بصیرتی حوزه علمیه خراسان «اولی الابصار» که در مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) برگزار شد، گفت: هیچ عاملی در بین عوامل تاثیرگذار به‌پای فرهنگ نمی‌رسد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران کشوری فرهنگی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران که در حال حاضر در آستانه ۴۰ سالگی قرار دارد، تمام همتش را در راه ارتقای فرهنگ گذاشت و اساسا انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و توانست یک گفتمان غالب را به‌وجود بیاورد.

وی ادامه داد: شاید ما که در این دریای بیکران زندگی می‌کنیم برایمان عادی شده باشد، اما گفتمان انقلاب یک گفتمان برتر بود که توانست تاثیر جهانی داشته باشد.

حجت‌الاسلام پژمانفر اظهار کرد: امروز در دنیا گفتمان دینی و اهل بیت(ع) بسیار جذاب و تاثیرگذار است و این مسئله‌ای نیست که از کنار آن به‌راحتی عبور کنیم، هدف دشمن هم از بین‌بردن همین باورها، فکر و اندیشه است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقابله با گفتمان انقلاب به دو شکل اتفاق افتاد، یک جریان که به‌طور مستقیم در مقابل گفتمان انقلاب ایستاد، اما یک جریان دیگر، جریان نفوذ و انحراف بوده که این روزها نیز خیلی فعال است.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب، گفتمان مقاومت و ایستادگی است و نشأت گرفته از مکتب اهل بیت(ع)، اضافه کرد: جنگ اعراب و اسرائیل ۶ روز طول کشید و ختم به‌شکست و قراردادهای مذلت‌بار اعراب شد، اما امروز چند بچه با دستان خالی جلوی اسرائیل ایستاده‌اند و از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند، این نتیجه فراگیر شدن گفتمان انقلاب است.

حجت‌الاسلام پژمانفر ادامه داد: موضوعی که امروز جلوی رژیم منحوس اسرائیل را گرفته همین گفتمان مقاومت است، این گفتمان در یمن، فلسطین، لبنان، عراق و سوریه جواب داده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اصل دعوا با ما بر سر همین فرهنگ و باورهای ما است، یک مقابله مستقیم است و نوع دوم استفاده از درون و وادادگی از درون نسبت به‌فرهنگ است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما فرهنگ مقاومت و ایستادگی است، بیان کرد: ما به‌وسیله این فرهنگ حق خود را از حلقوم کثیف دشمنان بیرون کشیدیم و در جنگ تحمیلی نگذاشتیم یک وجب از خاکمان به‌دست رژیم‌ بعث بیافتد.

حجت‌الاسلام پژمانفر اظهار کرد: ما تابع شخصیتی مانند امام حسین(ع) هستیم که با چند نفر معدود از یاران خودش، مقابل قدرت و طاغوت آن زمان ایستادگی کرد و جان خودش و عزیزانش را فدا کرد، اما زیر بار ظلم نرفت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز رئیس جمهور معتقد است که اگر با کدخدا کنار می‌آمدیم و ایستادگی نمی‌کردیم، امروز زیرسایه آن‌ها کشور توانمندی بودیم، این ضد گفتمان انقلاب است و در واقع همان سازشی بود که قبل از انقلاب، شاه دنبال آن بود.

وی ادامه داد: باید دید آیا سازشی که دولت در بحث برجام به‌کار برد، مشکلات ما را حل کرد یا پیچیده‌تر کرد!؟ گفتند ما با برجام مشکلات کشور را حل می‌کنیم و هم سانریفیوژها می‌چرخد و هم چرخ زندگی مردم، خواستند با این وعده و وعیدها گفتمان انقلاب را از مسیر منحرف کنند، اما نتیجه‌اش این شد که سفره مردم کوچکتر شد و شرایط سخت‌تر، چرا که در مسیر سازش، رفاه نیست، فقط ذلت است.

حجت‌الاسلام پژمانفر تاکید کرد: اصل برجام، موضوع هسته‌ای نبود، بلکه به‌پای میز مذاکره کشیدن ایران و نابودی گفتمان انقلاب بود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که برجام مطرح شد، سه کمیته برای بررسی جوانب امنیتی، نظامی و اقتصادی این معاهده در مجلس تشکیل شد، من آن روز گفتم مهم‌ترین رویکرد برجام اثر فرهنگی و کنار گذاشتن گفتمان ایستادگی و پذیرش گفتمان سازش بود.

وی تصریح کرد: مشکل ما با شاه هم همین بود که او معتقد به‌مذاکره و سازش بود و می‌خواست با واگذاری ۴ امتیاز به‌بیگانگان، ۲ امتیاز دریافت کند.

حجت‌الاسلام پژمانفر گفت: ۱۱ تُن و ۸۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده، حاصل ۱۰ سال تلاش جوانان ما بود که با برجام تحویل آنها شد، اما این مسئله اصلی نیست، اصل مسئله کنار گذاشتن گفتمان بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوران جنگ چرا سازمان‌های بین‌المللی صدای اعتراض ما را نشنیده گرفتند و بی‌اعتنایی کردند، اما وقتی توانستیم مدیریت جنگ را به‌دست بگیریم همان سازمان‌ها برای آتش‌بس پا در میانی کردند!؟ امام راحل(ره) در پاسخ یک جمله راهبردی گفتند و آن این بود که ما مسئله جنگ را در میدان جنگ حل می‌کنیم نه پشت میز مذاکرات.

وی با بیان اینکه ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم با مذاکره و سازش حقوقمان را به‌دست بیاوریم، اظهار کرد: رئیس جمهور جریان گفتمان انقلاب را از ریل اصلی خارج کرد و نتیجه‌ای هم نگرفت! وی می‌گوید مردم باید تصمیم بگیرند می‌خواهند خوب زندگی کنند یا نه، در پاسخ باید گفت این سوال درست است اما روشی که مدنظر شما بود اشتباه محض است، مردم دوباره نباید تجربه تلخ برجام را در FATF و CFT تکرار کنند.

حجت‌الاسلام پژمانفر تصریح کرد: مشخص شد جریان قیمت ارز و بقیه مسائل، همه بازی و صحنه‌سازی بود برای اینکه مردم به این نتیجه برسند که راه‌حل مشکلات فقط سازش با آمریکاست.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سند ۲۰۳۰ گفتمانی است که در دنیا به‌ظاهر آرامش ایجاد می‌کند، چون عده‌ای به این نتیجه رسیدند مشکلات و جنگ‌های دنیا و مقاومت‌ها در برابر سلطه استکبار همه بر سر اختلاف اعتقادات و فرهنگ‌ها است، پس نقشه کشیدند برای یکسان‌سازی و خواستند با تشکیل یک فرهنگ واحد و نابودی اعتقادات و فرهنگ کشورها، زبان، تجارت، پول و مدیریت و فرهنگ‌ها را یکی کنند و در واقع به‌آن شکلی در بیاورند که مطلوب خودشان است و سند ۲۰۳۰ را به‌جامعه جهانی عرضه کردند.

حجت‌الاسلام پژمانفر گفت: امروز آمریکا دلار بدون پشتوانه یا کاغذ چاپ می‌کند، با این حیله برای خودش در دارایی‌های مردم دنیا مالکیت ایجاد می‌کند، استعمار نوین همین است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه روحانی و ظریف سینه‌چاک می‌کنند و می‌گویند ما کشور پیشرفته‌ای هستیم و در معاهدات بین‌المللی وارد می‌شویم، باید گفت این معاهدات همه استعماری است و فرهنگ و ثروت ما را به‌یغما می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید به‌حجاب، نماز و روزه هجمه می‌کنند چون همه دین همین‌ها است، ما با سازش در بهترین حالت خود، می‌شویم ژاپن یا کره جنوبی و چیزی نخواهیم داشت چون تبدیل به‌یک کشور واداده و بی‌هویت می‌شویم.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: با همین گفتمان انقلاب در بعضی شهرهای فرانسه و انگلستان ترکیب جمعیتی در حال تغییر است و در بعضی مناطق درصد جمعیت مسلمان رشد چشمگیری داشته است، اما روحانی و ظریف دم از سازش و پشت کردن به‌گفتمان متعالی انقلاب می‌زنند!

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز عده‌ای در قالب رمان، داستان، فیلم و تئاتر، مزخرفات ذهنی خود را تلقین می‌‌کنند، چون حرف‌هایشان پشتوانه علمی ندارد که در مراکز علمی بخواهند مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که راه‌برون رفت از مشکلات را تکیه و سازش با غرب می‌دانند واداده هستند، بیان کرد: در فرانسه امروز مخالفان خودشان را به‌زیر گیوتین می‌آورند و در مجامع بین‌المللی صدایش را در نمی‌آورند، اما وزیر خارجه واداده ما می‌گوید ما پولشویی داریم!

حجت‌الاسلام پژمانفر اظهار کرد: امروز مطالبه‌گری چاره کار است، غصه خوردن فایده ندارد و نباید ناامید باشیم، امروز همه ما مسؤول هستیم.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: تومارها و پیامک‌های مردم نتیجه داد و کسی باور نمی‌کرد نتیجه دهد، این اثری است که خدا به‌کار با اخلاص مردم می‌دهد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند هیچ‌کس در جامعه نباید ناامید شود، ما باید امیدوارانه تلاش کنیم و با قصد قربت به‌پیش برویم، ائمه جمعه و جماعات و متدینان باید به‌صحنه بیایند اگر لازم است شهید و آبرو باید بدهیم، اما از گفتمان اصلی انقلاب که مقاومت و ایستادگی است، نباید دور شویم.

منبع: فارس

ارسال نظرات