۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۹۱۸۷
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:

نبايد نسبت به دشمن خوشبين بود

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با تأكيد بر اينكه نبايد نسبت به دشمن خوشبين بود، گفت: درد خوشبيني به دشمن، درد بد و سختي است كه از اين راه ضربات سخت و جبران ناپذيري را دريافت كرده ايم.
سيد جواد ساداتي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد عصر امروز در نشست خبري با خبرنگاران، گفت: لايحه تأمين مالي تروريسم‹‹CFT›› بعد از راي آوري در شوراي نگهبان برخي اشكالات به آن وارد و مجددا به مجلس برگشت.

وي با اشاره به اينكه اين لايحه هفته گذشته در دستور كار صحن مجلس قرار گرفت و بارديگر راي آورد و بر اجراي اين مصوبه اصرار شد، افزود: لايحه تأمين مالي تروريسم‹‹CFT›› بعد از راي مجلس براي تصميم گيري به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفته و منتظر تصميم مجمع هستيم. 

ساداتي نژاد دليل اصلي خودش را در مخالفت با لايحه تامين مالي تروريسم تعريف تروريسم در اين لايحه عنوان كرد و اذعان داشت: تعريف تروريسم در اين لايحه متفاوت از تعريفي است که ما از تروريسم داريم.

وي ادامه داد: هرچند در اين لايحه يك حق تفحص و يك بيانيه تفصيلي آورده شده اما طبيعتا مواد ديگري از همين اساسنامه كنوانسيون و مواد ديگري از كنوانسيون هاي گذشته اجازه اينكه شما روي مواد اصلي كنوانسيون يك حق تفحص كه جزء اهداف كنوانسيون است بگذاريد منع كرده است.

ساداتي نژاد ادامه داد: برداشت و اعتقاد حقوقي كه وجود دارد اين است كه تفحص منشا اثر نخواهد بود و مي تواند مشكلات و بهانه اي براي دشمن باشد تا بتواند برخي از فعاليت ظالمانه خودش را به بهانه اتفاقات واهي بر مبناي كنوانسيون هايي كه دارند را دنبال كنند.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب نيز در ديدار با نمايندگان مجلس به همين موضوع اشاره كرد كه هرچند اين كنوانسيون ها موارد مثبتي هم دارند اما در ادامه در جايي ديگر و با هدف ديگري تدوين مي شوند، از اين رو شايسته است مواردي كه مثبت است در داخل كشور به صورت قانون در آوريم.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس يادآور شد: ما امروز قانون مبارزه با پولشويي و قانون مبارزه با تامين مالي براي مبارزه تروريسم در داخل كشور داريم، اما نگراني كه ما در‹‹CFT››› داشته و داريم اين است كه به دليل تعاريفي كه دارد بهانه اي به دست دشمن بدهد، ضمن اينكه در نهايت وقتي بحث ‹‹CFT›› مي شود باز هم به ‹‹FATF›› بر مي گردد چون يكي از شروط 41 گانه پيوستن به ‹‹FATF›› است.

وي همچنين به بحث شفاف سازي در ‹‹FATF›› اشاره كرد و گفت: هيچكس با شفافيت مخالفتي ندارد چرا كه هرچه شفافيت بيشتر باشد سلامت بيشتري است، اما بايد توجه داشت و مراقب بود در شرايط امروز كشور شفافيت سبب سوء استفاده دشمن قرار نگيرد.

ساداتي نژاد گفت: امروز دشمن به دنبال بهانه جويي از ايران است، بانكها را تحريم مي كند و گروه 500 نفره تيم رصد در وزارت خزانه داري آمريكا مانند موشك نقطه زن تحركات ايران را رصد مي كند تا كشورهايي كه با ايران روابط تجاري و اقتصادي دارند را تحت فشار قرار دهد.

به گفته وي، اطلاعات شفاف مبادلات و خريد و فروش كالا و تبادلات مالي مي تواند در ارتباطات مالي و معاملات مشكل ساز شود و در اين شرايط حساس اثرات مخربي به همراه داشته باشد.

وي با تأكيد بر اينكه نبايد نسبت به دشمن خوشبين بود، عنوان كرد: درد خوشبيني به دشمن درد بد و سختي است كه از اين راه ضربات سخت و جبران ناپذيري را دريافت كرده ايم.

به گفته وي، دشمن نه تنها دست از دشمني خود با ايران بر نداشته است، بلكه بر دشمني خودش با ايران افزوده است و بايد با هوشمندي و زكاوت و دقت فعاليت هاي دشمن را رصد كرد تا بتوان در حوزه هاي مختلف با دشمن مقابله كرد.

 نماينده مردم شهرستان كاشان و آران و بيدگل در مجلس يادآور شد: رصد كردن معاملات و تبادلات مالي به معني هسته اصلي و محور اصلي در جنگ اقتصادي است و در ‹‹FATF وCFT›› عملا به اين موضوع اشاره شده است./1307/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات