۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۸۹۰۲۳
فرمانده بسیج اساتید دانشگاه رضوی:

حرکت انقلاب اسلامی در جهت رسالت انبیای الهی است

حجت الاسلام فقیه اسفندیاری گفت: اگر عقل گرایی را از انقلاب بگیریم حرکت انقلاب راکد و فسیلی خواهد شد و با نگاه به حرکت انقلاب انبیا به این نتیجه می رسیم یکی از اهداف بلند انبیا این است که به انسان ها بفمانند حقیقت انسان عقل اوست.
فقیه اسفندیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری ظهر امروز در نشست هم اندیشی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: چتر بسیج گسترده است و هر شخصی با هر عنوان سازمانی بسیجی است.

وی افزود: یکی از شعارهای مهم انقلاب این است که تحول باید در بخش نخبگانی جامعه شکل بگیرد به همین جهت آن چه در این 40 ساله جامه عمل به خود پوشانده سوخت این حرکت سریع بوده و ما باید اهداف خود را به سوی ایجاد تمدن نوین انقلاب هدایت کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به قرار گرفتن ایران در رده های بالای علمی اشاره و عنوان کرد: اگر چه در مباحث علمی رتبه های بالا را به خود اختصاص داده ایم اما این عناوین هیچ ملازمه ای بین تحقق تمدن گسترده نوین نیست حتی اگر ما رتبه اول در مباحث علمی دست پیدا کنیم اما نتوانیم تمدن ایجاد کنیم کارهای ما بیهوده است.

وی با بیان این که برای ایجاد تمدن علم به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: برخی می گویند دانشگاه رضوی صبغه انقلابی دارد پس نیاز به بسیج ندارد مغالطه ای بیش نیست که باید با آن برخورد شود چرا که یکی از دغدعه های ما این است حوزه ما انقلابی بماند اما متاسفانه گاهی مشاهده می شود نظام آموزشی ما در حوزه به سمت سکولاریزم می رود که باید جلوی این حرکت محکم بایستیم.

حجت الاسلام فقیه اسفندیاری به اصول انقلاب تمدن ساز اشاره و تصریح کرد: اگر عقل گرایی را از انقلاب بگیریم حرکت انقلاب راکد و فسیلی خواهد شد و با نگاه به حرکت انقلاب انبیا به این نتیجه می رسیم یکی از اهداف بلند انبیا این است که به انسان ها بفمانند حقیقت انسان عقل اوست به همین جهت بنده حرکت انقلاب اسلامی را در جهت رسالت انبیا می دانم.

وی ادامه داد: اگر حرکت های جامعه دینی عقل گرا نباشد به این حرکت به پیدایش گروه های تروریستی همچون داعش، وهابیت، سلفی گری و طالبان ختم می شود از این رو افراطی گری شیعه و سنی دو لبه تیز یک قیچی است که متاسفانه این خطر اکنون حوزه و دانشگاه را تهدید می کند.

فرمانده بسیج اساتید دانشگاه رضوی به لزوم وجود عقل گرایی برای ایجاد تمدن انقلابی تاکید و عنوان کرد: نمی توانیم به عقل گرایی قائل نباشیم اما در حوزه های علمی ادعای تمدن داشته باشیم، اگر بخواهیم در حوزه های مختلف دانشی برتری داشته باشیم باید با علم سلطنت داشته باشیم.

حجت الاسلام فقیه اسفندیاری ظلم ستیزی، عدل گستری و باورمندی به نظریه انقلاب را از دیگر اصول ایجاد تمدن انقلابی دانست و گفت: باید واقع گرا باشیم و در حوزه معرفت شناسی کار کنیم به همین جهت به دنبال این هستیم فضای سنگین بسیج اساتید را با بسیج دانشجویی بشکنیم زیرا همان گونه که گفتم همه ما بسیجی هستیم و برای کار بسیجی همه باید با یک دیگر وفاق و همدلی داشته باشیم./۸۶۴/پ202/ب1

ارسال نظرات