۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۸۸۷۹۶
۱۷ و ۱۸ آذرماه؛

اجلاسیه شهدای بانوان و ایثارگر خراسان جنوبی برگزار می شود

اجلاسیه شهدای بانوان و اجلاسیه شهدای ایثارگر خراسان جنوبی ۱۷ و ۱۸ آذرماه در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، زهره روستا، دبیر کمیته بانوان کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اجلاسیه شهدای بانوان روز شنبه 17 آذرماه در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد پنج بانوی شهید در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: کتاب «الگوی سوم» به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی تدوین شده و نسخه فارسی آن نیز در 430 پایگاه مقاومت مورد بررسی قرار گرفته است.

دبیر کمیته بانوان کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی افزود: تاکنون بیش از 3 هزار ختم یقینی قرآن انجام شده و بررسی وصیت‌نامه‌های شهدا انجام شده است.

روستا با بیان اینکه المان 7 هزار بانوی شهید کشور در بیرجند نصب می‌شود، تصریح کرد: همچنین امسال کاشت و پلاک‌گذاری درختان به نام 2 هزار شهید استان صورت گرفته است.

وی از تالیف 108 کتاب برای معرفی شهدای استان خبر داد و افزود: تعداد پنج خیابان در استان به نام شهدای زن نام گذاری می‌شود و طرح زیارت به نیابت از شهدا در حج امسال انجام شد.

افسانه زارعی، مسؤول کمیته ایثارگران کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: اجلاسیه شهدای ایثارگر استان نیز روز یکشنبه 18 آذرماه در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

زارعی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه و دیدار با خانواده شهدا در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: اطلاعات شهدا در استان بر اساس محل تولد، قبور شهید و محل زندگی خانواده شهدا جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: بر اساس جمع‌آوری این اطلاعات تعداد یک هزار و 939 شهید خراسان جنوبی تقدیم نظام اسلامی کرده که با احتساب تعداد 144 شهید گمنام در مجموع تعداد 2 هزار و 83 شهید در استان وجود دارند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات