۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۸۸۷۸۸
حجت الاسلام محمودی:

تبلیغ باید بر مبنای محاسن الکلام انجام شود

استاد مرکز تخصصی نماز با بیان این که باید در تبلیغ دین از روش های جذاب استفاده شود، گفت: تبلیغ باید بر مبنای محاسن الکلام انجام شود تا همه به سوی دین جذب شوند.
حجت الاسلام حسن محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن محمودی از اساتید مرکز تخصصی نماز صبح امروز در نشست تخصصی ائمه جماعت مدارس استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به این که اقامه نماز و دعوت به سوی این فریضه الهی از کارهای انبیا و اوصیای الهی است، گفت: روحانیونی که در عرصه نماز به تبلیغ می پردازند در عرصه نصرت و یاری رسادن به امام زمان(عج) پیشگام هستند.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز بر ضرورت تبلیغ و نشر معارف نماز در عرصه جوانان و نوجوانان تأکید کرد و اظهار داشت: رهبری در بیانی شیوا فرمودند مدارس باید به نمازخوانی نوجوانان مزین شود، بر این اساس باید بداننیم که در عرصه ای گام نهاده ایم که از ارزش و اهمیت بسیری برخوردار است.

حجت الاسلام محمودی با بیان این که باید در تبلیغ دین از روش های جذاب استفاده شود، عنوان کرد: تبلیغ باید بر مبنای محاسن الکلام انجام شود تا همه به سوی دین جذب شوند؛ اگر امروزه مشاهده می کنیم که مردم کم تر از دین تبعیت می کنند از این جهت است که تبلیغ دین بر مبنای محاسن الکلام صورت نمی گیرد.

استاد مرکز تخصصی نماز با اشاره به این که مبلغان باید در نوجوانان عشق بندگی ایجاد کنند، مطرح کرد: عشق بندگی 5 چیز را به همراه خود به ارمغان می آورد و آن 5 چیز عبارت از لذت دم سازی، ادب، اطاعت، شباهت و فنا هستند؛ هنگامی که جوان یا نوجوانی عاشق خداوند شود، همه رفتارهایش رنگ و بوی الهی به خود می گیرد.

وی با بیان این که مبلغان باید با شناخت روحیات نوجوانان و تبلیغ چهره به چهره آن ها را شیفته مبانی دینی کنند، به تبیین راهکارهایی برای جذب نوجوانان پرداخت و ابراز کرد: مسائلی همچون ارزش دهی، امنیت دهی استقلال دهی، آرامش دهی، امیددهی به نوجوانان و توجه به خلاقیت ها و نیازهای آن ها، همچنین شیک پوشی و معطر بودن و صمیمی بودن مبلغان با نوجوانان در جذب آن ها به سوی دین بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به این که ما باید ابتدا جوانان را جذب کرده و سپس دست آن ها را در دستان اهل بیت(ع) قرار دهیم، افزود: اکثر جوانانی که به سمت خلاف می روند، کسانی هستند که در نوجوانی به احساسات شان اهمیت داده نشده است؛ برای این که یک نوجوان احساس هویت کرده و کرامت نفس پیدا کند، ابتدا باید به او حس استقلال هدیه کنیم.

استاد مرکز تخصصی نماز با بیان این که برای تأثیرگذاری تبلیغ باید هم مربی و هم محتوا جذاب باشند، یادآور شد: مربیان جذاب از دیدگاه قرآن کریم کسانی هستند که مادی گرا نبوده، مهربان، دلسوز، متواضع و آراسته باشند، بر خداوند توکل کرده و شرایط زمان و مکان را رعایت کنند.

وی در پایان با اشاره به این که یک مربی و مبلغ باید محتوایی را که به نوجوانان ارائه می دهد، جذاب باشد، اظهار داشت: در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان و ارائه دادن محتوایی مناسب با آن بسیار مهم است؛ یک محتوای خوب آن است که در آن هم داستان، هم طنز و هم ابتکار وجود داشته باشد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات