۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۸۷۴۲۳
حجت الاسلام جباری تأکید کرد؛

ضرورت برگزاری دوره های فقه بازار در جامعه

حجت الاسلام جباری با بیان این که آشنایی بازاریان با احکام فقهی موجسبب ب رفع بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد شد، گفت: به همین دلیل برگزاری دوره های آموزشی برای اصناف و بازاریان با بهره گیری از توان و ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیت امری ضروری است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در نشست اخلاق و فقه در بازار، آشنایی اصناف و بازاریان با احکام شرعی و فقهی بازار را امری ضروری دانست.

وی با تأکید براین که در یک جامعه دینی همه امور معمول جامعه باید بر مبنای اصول و احکام دینی باشد، افزود: رعایت احکام شرعی در معاملات تجاری و بازار مسأله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که در جامعه اسلامی از معاملات شبهه دار باید به شدت پرهیز شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود تأکید بسیار علما و مراجع دینی در خصوص معاملات ربوی، هنوز این مسأله در جامعه رعایت نمی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در بازار منتسب به جامعه اسلامی همه امور باید بر مبنای احکام دینی باشد، تصریح کرد: داشتن انصاف و تقوا در بازار و معاملات تجاری لازمه یک جامعه دینی است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که در گذشته اصناف و بازاریان بر رعایت احکام شرعی در معاملات بسیار تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بازاریان با احکام فقهی و شرعی بازار آشنایی کامل داشتند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که آشنایی بازاریان با احکام فقهی موجب رفع بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد شد، افزود: به همین دلیل برگزاری دوره های آموزشی برای اصناف و بازاریان با بهره گیری از توان و ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیت امری ضروری است.

وی با تأکید براین که در معاملات و مباحث اقتصادی یک جامعه دینی نباید ربا وجود داشته باشد، تصریح کرد: حذف ربا از معاملات بانکی و تجاری علاوه بر رفع دغدغه های علما و مراجع دینی موجب کاهش بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه خواهد شد.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که رعایت انصاف در معاملات و بازار آثار و برکات بسیاری را با خود برای جامعه به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: در یک جامعه دینی که همه امور بر مبنای قرآن و احکام دینی است، اگر بازار نیز از همین رویه تبعیت کند به طور حتم مشکلات و کمبودهای موجود در این بخش به حداقل خواهد رسید./۹۵۰/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات