۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۸۷۰۶۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

سیاسی بازی در مجلس تراز انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سیاسی بازی در مجلس تراز انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد، گفت: جناح گرایی و منفعت طلبی مهمترین آسیب پیش روی امروز نمایندگان مجلس است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن 12 آذرماه، سالروز تصویب قانون اساسی گفت: قانون اساسی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و برگرفته از متون اسلام ناب است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه همه قوانین مجلس باید منطبق با قانون اساسی باشد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در همه حال شجاع و خداترس باشند و همواره ولایت دینی، منافع مردم و ملت را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به شهادت آیت الله مدرس، ایشان را بهترین الگو برای نمایندگان مجلس دانست و ادامه داد: شهید سید حسن مدرس قهرمان مبارزه با استبداد و استعمار بوده و دیانت، معنویت، شجاعت، شهامت، ایمان و تقوا از جمله ویژگی‌ های مهم شهید مدرس بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، جناح گرایی و منفعت طلبی را مهمترین آسیب پیش روی امروز نمایندگان مجلس بیان کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید منافع عموم را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند و با ایمان و تقوای الهی به فکر رفع مشکلات جامعه باشند و این مهمترین خواسته ملت از آنها است.

وی با بیان اینکه سیاسی بازی در مجلس تراز انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید ملاحظات سیاسی را کنار بگذارند و به فکر انقلاب و منافع ملی باشند تا کشور در مسیر رشد و پویایی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به 7 آذرماه روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: به لطف الهی نیروی دریای یکی از مجموعه ‌های مقتدر و توانمند با تجهیزات مدرن است که توان مقابله با دشمن و صیانت از مرزهای آبی را در حد بالا دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی امروز بیش از 2 هزار و 200 کیلومتر از مرزهای کشور را صیانت می ‌کند، افزود: نیروی دریایی با وجود سختی ‌های فراوان، مرزهای آبی را که حدود یک سوم از مرز‌های کشور را در بر گرفته حفاظت کرده و امنیت بخشده که این مایه مباهات است.

امام جمعه شهرکرد، ایجاد امنیت در تجارت را یکی از مهمترین رسالت های نیروی دریایی بیان کرد و ادامه داد: دشمن به‌ دنبال این است که به امنیت تجارت از طریق مرزهای آبی آسیب وارد کند اما نیروی دریایی با اقتدار در مقابل آسیب ‌ها ایستاده است و اجازه نمی ‌دهد دشمن به خیال خام خودش از طریق مرزهای آبی ما دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین به روز جهانی بیمه و معلولان اشاره کرد و گفت: توجه به این دو عرصه مهم نقش اساسی در خدمت رسانی به اقشار ضعیف دارد که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات