۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۸۶۹۸۱
حجت الاسلام چراغی:

خانواده در تربیت دینی فرزندان نقش بسزایی دارد

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان به نقش تربیتی خانواده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد شخصیت فرزندان در دوران کودکی در کانون خانواده ها شکل می گیرد، والدین باید بهترین الگو برای فرزندان باشد.
تربیت در خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، دبیر ستاد اقامه نماز لرستان، ظهر امروز در نشست فرهنگی خانواده کمیته امداد استان با موضوع «نماز و تأثیرات آن در زندگی» که در سالن اجتماعات کمیته امداد لرستان برگزار شد، گفت: خانواده در تربیت دینی فرزند نقش بسزایی دارد و والدین بهترین الگو برای فرزندان هستند.

وی با تأکید بر توجه والدین در تربیت فرزند و توجه به آرامش کلامی و رفتاری افزود: پدر و مادر برای تربیت صحیح فرزند باید تعامل بهتری با فرزندان خود برقرار سازند.

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد شخصیت فرزندان در سن هفت سالگی از طریق رفتار والدین شکل می‌گیرد، به نقش تربیتی خانواده در شکل گیری شخصیت فرزندان اشاره و عنوان کرد: برای تقویت بنیه کانون خانواده و جلوگیری از ورود آسیب های اجتماعی باید والدین با فرزندان خود تعامل بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در تربیت فرزندان خود باید شیوه تربیتی ما بر پایه تعالیم دینی و معنوی باشد، اظهار داشت: باید به نوع برقراری ارتباط صحیح با فرزند خود توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام چراغی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن که نسل جوان و نوجوان جامعه ما را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: هوشیاری خانواده امری ضروری برای مصون سازی نسل نو در برابر این آسیب ها و هجمه ها است.

وی با تأکید بر اینکه برای تربیت دینی فرزند خود باید والدین الگو باشند، ادامه داد: اگر بخواهیم فرزند نمازی داشته باشیم باید خودمان عامل به انجام نماز باشیم، باید اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت را برای فرزندان خود نهادینه سازی کنیم تا این عمل به عنوان یک رفتار در شخصیت فرزند شکل بگیرد./9451//۶۰۲/خ

ارسال نظرات